روسیه آمادگی خود را برای تمدید پیمان استارت نو با امریکا اعلام کرد

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه آمادگی خود را برای تمدید پیمان استارت نو با امریکا اعلام کرد
روسیه آمادگی خود را برای تمدید پیمان استارت نو با امریکا اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پوتین لایحه تایید تمدید پیمان استارت نو را به دومای دولتی تسلیم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه (26، جنوری)، لایحه تصویب تمدید پیمان بین روسیه و ایالات متحده در مورد اقدامات کاهش و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک را به دومای دولتی یا مجلس نمایندگان تسلیم کرد. متن لایحه در سایت داده الکترونیکی دوما منتشر شده است.

پوتین با بایدن صحبت تلفنی کرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین با بایدن صحبت تلفنی کرد

همانطور که سرویس مطبوعاتی کرملین پیش از این گزارش داده بود، ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور امریکا جو بایدن از تبادل یادداشت های دو کشور در مورد تمدید پیمان استارت نو ابراز خرسندی کردند. كرملین تأكید كرد كه در روزهای آینده طرفین تمام مراحل لازم را برای اطمینان از كاركرد بیشتر این سازوكار قانونی مهم بین المللی برای محدودیت متقابل زرادخانه های موشک هسته ای به اتمام می رسانند.

پیمان استارت نو در سال 2010 میان دمیتری مدودف و باراک اوباما، روسای جمهور وقت امریکا و روسیه امضا شده و در 5 فبروی سال 2011 اعتبار یافت. طبق این پیمان تعداد موشک های بالستیکی قاره پیمای هرکدام از دو طرف در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین نباید از 700 فروند بیشتر باشد. همچنین حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای برای هر طرف 1550 تعیین شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала