سازمان ملل: جهان با بدترین بحران اقتصادی در 100 سال گذشته مواجه است

© AFP 2023 / Kena Betancurسازمان ملل: جهان با بدترین بحران اقتصادی در 100 سال گذشته مواجه است
سازمان ملل: جهان با بدترین بحران اقتصادی در 100 سال گذشته مواجه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ی اظهار داشت، بیماری همه گیر ویروس کرونا منجر به بدترین بحران اقتصادی در یک قرن اخیر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز  گذشته (25 جنوری) در سخنرانی خود در نشست مجازی مجمع اقتصادی داووس اظهار داشت: «بشریت نمی‌خواهد تراژدی و بحران سال 2020 را تکرار کند».

گرسنگی 20 میلیون انسان را در جهان به مرگ تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
هشدار سازمان ملل: خطر گرسنگی ده ها کشور را تهدید می‌کند

وی یادآور شد: «بیش از دو میلیون نفر به دلیل انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان جان خود را از دست داده اند. "ما در بدترین بحران اقتصادی در 100 سال گذشته قرار داریم. ما نابرابری بین مردم و کشورها را می بینیم ، که همه گیری کرونا آن را برجسته‌تر کرده است».

دبیرکل سازمان ملل متحد، همه‌گیری کرونا و تغییرات آب و هوایی را دو چالش بزرگ قرن معاصر دانست و با اذعان به وجود نابرابری دسترسی به واکسن بین کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، خواستار توزیع سریع و گسترده واکسن کرونا در جهان شد.

آنتونیو گوترش و دیگر مقام‌های ارشد سازمان ملل، پیش از این نیز خواستار دسترسی برابر و عادلانه تمامی کشورهای جهان به واکسن کرونا شده بودند و از کشورهای ثروتمند خواستند تا برای تامین واکسن و احیای اقتصادی به کشورهای فقیر کمک کنند.

براساس گزارش وضعیت اقتصادی و چشم انداز سازمان ملل، اقتصاد جهان در سال  ح2020 تقریبا 4.3 درصد کاهش یافت که این رقم بیش از دو و نیم برابر بیشتر از بحران مالی جهانی 2009 است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала