حراج سلاح و وسایل ویژه «کا گ ب» در آمریکا

© AFP 2023 / PATRIK STOLLARZ حراج سلاح و وسایل ویژه «کا گ ب» در آمریکا
حراج سلاح و وسایل ویژه «کا گ ب» در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجموعه بزرگی از اشیای دوران جنگ سرد، از جمله سلاح های که ادعا شده است متعلق به سرویس ویژه شوروی «کا گ ب» می‌باشد، در آمریکا به حراج گذاشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی میل، صدها شئی مربوط به دوران جنگ سرد که ادعا شده است متعلق به ماموران سرویس اطلاعاتی اتحاد جماهیر شوروی «کا گ ب»  بوده است، در ایالات متحده آمریکا برای حراج گذاشته شده اند.

موتر لوکس ترامپ به حراج گذاشته شد - اسپوتنیک افغانستان
موتر لوکس ترامپ به حراج گذاشته شد

این اشیا و وسایل متعلق به موزیم جاسوسی نیویورک هستند، که دلیل همه گیری ویروس کرونا برای همیشه تعطیل می‌شود.

یولیوس اوربایتیس، صاحب موزیم بیش از 30 سال برای جمع‌آوری این تجهیرات به کشورهای گوناگون سفر می‌کرد و اوایل سال 2019 آنها را در موزیم خصوصی خود در نیویورک به معرض نمایش گذاشت.

در میان نمونه های این اشیاء تفنگچه‌ی به شکل لبسرین است، یک بکس دستی که در آن دوربین فیلمبرداری جاسازی شده با خودنویسی که علاوه بر نگارش، صدابرداری هم می‌کند؛ در حراجی «جولین» در بورلی‌هیلز کالیفرنیا به حراج گذاشته شده.

هنگام گشایش موزیم بیش از سه هزار و 500 وسیله‌ای که سرویس مخفی اتحاد جماهیر شوروی، «کا گا ب»، در اختیار کارمندانش می‌گذاشت وجود داشت، اما شمار آنها به ‌مرور شمار کاهش یافت.

به گفته مارتین نولان، مدیر حراجی «جولین»، برای بهای اشیا سقفی در نظر گرفته نشده اما عرضه اولیه برخی از آنها تا 12 هزار دالر خواهد بود. او در این رابطه به یک دستگاه رمزگشا اشاره کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала