پوتین: تمدید پیمان "استارت نو" گامی در مسیر درست است

© Sputnik / Aleksey Nikolskiy /  مراجعه به بانک تصاویر آیا پوتین تست کرونا داده است؟
آیا پوتین تست کرونا داده است؟  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی استراتژیک موسوم به "استارت نو" را گامی در جهت درست دانست.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی خود در مجمع جهانی اقتصادی داووس،  طرح تمدید 5 ساله پیمات استارت نو را گامی در مسیر درست نامید.

ولادیمیر پوتین در جریان سخنرانی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد داووس گفت: " کلاوس شواب (رییس مجمع) به گفتگوی دیروز من با رئیس جمهور آمریكا درباره تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی اشاره كرد. البته که این گامی در مسیر درست است."

 رئیس جمهور روسیه  خاطرنشان کرد که درگیری های منطقه در حال تکثیر و سیستم امنیتی جهانی در حال تخریب است، و تمدید پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی در شرایط کنونی، یک اقدام درست و گامی در جهت صحیح است.

پوتین با بایدن صحبت تلفنی کرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین با بایدن صحبت تلفنی کرد

شایان ذکر است که دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اخیرا  اعلام کرد که روسیه و ایالات متحده روز سه‌شنبه یادداشت دیپلماتیکی درباره دستیابی به توافق برای تمدید توافقنامه مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3) مبادله کردند و "ولادیمیر پوتین" و "جو بایدن" روسای جمهوری روسیه و آمریکا در جریان مذاکرات تلفنی خود، در این رابطه ابراز خرسندی کردند.

لازم به یادآوری است که توافقنامه دوجانبه بین روسیه و ایالات متحده در خصوص اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (معروف به پیمان استارت-3)، در تاریخ 8 آپریل سال 2010 بین "دیمیتری مدویدیف" و "باراک اوباما" - روسای جمهوری وقت دو کشور در پراگ امضاء شد و در صورت عدم تمدید آن (که در متن این سند در صورت توافق دو طرف امکان پذیر شده)، مدت اعتبار آن در تاریخ 5 فبروری سال جاری به اتمام خواهد رسید.

دولت دونالد ترامپ با مطرح کردن شروط مضاعف برای تمدید این سند راهبردی مهم که برای مقامات مسکو، غیرقاب قبول بود، عدم تمایل خود برای تمدید این پیمان را نشان داده و مذاکرات دو طرف در این باره به نتیجه نرسیده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала