تایمز: امریکایی‌ها "پانتسیر-اس1" روسی را از لیبیا ربودند

© Sputnik / Evgeny Biyatovتایمز: امریکایی‌ها "پانتسیر-اس1" روسی را در لیبیا ربودند
تایمز: امریکایی‌ها پانتسیر-اس1 روسی را در لیبیا ربودند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه بریتانیایی می نویسد که امریکایی سامانه دفاع هوایی "پانتسیر-اس1" روسی از لیبیا به پایگاه هوایی شان در آلمان انتقال داده اند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه تایمز بریتانیا می نویسد که سال گذشته، در جنگ های لیبیا یک موتر دفاع هوایی "پانتسیر-اس1" که توسط امارات متحده عربی خریداری شده بود، ربوده شد. بعدا آشکار شد که این سامانه دفاع هوایی به صورت مخفیانه به پایگاه هوایی امریکا به آلمان منتقل شده است.

حفتر به ترکیه: جنگ یا ترک لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
حفتر به ترکیه: جنگ یا ترک لیبیا

این نشریه می افزاید، که رویداد در جون 2020 رخ داده است، زمانیکه رئیس ارتش ملی، مارشال خلیفه حفتر در جنگ طرابلس شرکت داشت. این سامانه دفاع هوایی را پس از تصرف پایگاه هوایی ربوده اند.  این روزنامه دقیقا مشخص نمی‌کند که این کار توسط کی انجام شده است.

بربنیاد این گزارش، در میدان هوایی شهر زواره لیبیا برای انتقال این سامانه هوایی به پایگاه هوایی رامشتین آلمان هواپیما نظامی ترانسپورتی "سی-17 گلوبمستر"، فرود آمد. طوری جلوهگر شد که "پانتسیر-اس1" را امارات از روسیه خریداری و برای حمایت خلیفه حفتر فرستاده است.

پس از سرنگونی و قتل رهبر لیبیا معمر قذافی در سال 2011، کنترل لیبیا از یک قدرت واحد خارج گردید و اکنون قدرت دوگانه در این کشور حاکم است. قدرت در شرق کشور توسط پارلمان انتخاب شده توسط مردم اداره می شود و در غرب در طرابلس، پایتخت این کشور، دولت توافق ملی، که با حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است، قدرت را دست دارد. مقامات بخش شرقی این کشور به طور مستقل از طرابلس فعالیت می کنند و با ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر همکاری می کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала