پاسخ تند روسیه به اظهارات دبیرکل ناتو

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ تند روسیه به اظهارات دبیرکل ناتو
پاسخ تند روسیه به اظهارات دبیرکل ناتو  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنای روسیه) درباره اظهارات دبیرکل ناتو در خصوص «اقدامات خشونت‌آمیز» روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی پوشکوف رئیس کمیسیون سیاست گذاری اطلاعاتی شورای فدراسیون روسیه اظهارات ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درباره «اقدامات خشونت‌آمیز» روسیه را مورد تفسیر قرار داد.

پیش از این، دبیرکل ناتو در نشست روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای عضو، متحدان را به افزایش هزینه‌های دفاعی، سرمایه‌گذاری برای امکانات مدرن و تداوم تدارکات نظامی در برابر «اقدامت خشونت‌آمیز» روسیه فراخواند.

به گفته وی، هنوز افراد بسیار کمی باقی مانده اند که مایل به پیروی از این مقررات باشند که «نه بر اساس قوانین بین‌المللی»، بلکه فقط براساس حق قدرتمندان استوار شده اند».

سناتور روس تاکید کرد: مخصوصاً که این حق قدرتمند سابق باشد».

اظهارات مربوط به «تهدید روسیه» به طور دوره‌ای از زبان سیاستمداران غربی، اغلب از کشورهای بالتیک و لهستان شنیده می‌شود. همزمان مسکو بارها تأکید کرده است که روسیه هرگز به هیچ یک از کشورهای عضو ناتو حمله نخواهد کرد. به گفته سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، ناتو به خوبی می‌داند که مسکو قصد حمله به کسی را ندارد، اما صرفأ از این بهانه بهره برداری می‌کند تا تجهیزات نظامی بیشتری را در نزدیکی مرزهای روسیه مستقر کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала