خودداری پنتاگون از اظهار نظر درباره ربودن سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» روسی 

© Sputnik / Press service of the Western Military District of the Russian Federation  /  مراجعه به بانک تصاویر خودداری پنتاگون از اظهار نظر درباره ربودن سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» روسی 
خودداری پنتاگون از اظهار نظر درباره ربودن سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» روسی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون گفت، که ما از گزارش روزنامه انگلیسی تایمز درباره ربودن سامانه دفاع هوایی «پنتسیر» ساخت روسیه از سوی سربازان امریکایی خبر داریم. 
ساخت دافع‌هوای پیشرفتۀ Pantsir-SM در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
ساخت دافع‌هوای پیشرفتۀ Pantsir-SM در روسیه

به گزارش اسپوتنیک، جسیکا مک نولتی سخنگوی پنتاگون گفت، که ما از گزارش روزنامه انگلیسی تایمز مبنی بر دزدی سیستم راکتی پدافند هوایی روسی Pantsir-C1 در لیبیا از سوی سربازان امریکایی اطلاع داریم.

وی گفت : "ما از گزارش روزنامه انگلیسی تایمز مطلع هستیم". 

با این حال، او درباره رد و یا درست بودن این گزارش از پاسخ دادن خودداری کرد. 

وی خاطرنشان كرد، كه وزارت امور خارجه می تواند اطلاعات بیشتری درباره سیاست واشنگتن در قبال لیبیا ارائه دهد.

پیش از این، تایمز گزارش داده بود که ایالات متحده در جولای سال 2020 یک سیستم راکتی ضد هوایی Pantsir-C1 ساخت روسیه (SAM) را در لیبیا دزدی کرد. سیستم پدافند هوایی از میدان نبرد گم شد و در حال حاضر در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان قرار دارد. این نشریه می نویسد، که "Pantsir-C1" "سالم تحویل داده شد".
در همین حال، سرگئی مودستوف، معاون رئیس آکادمی علوم نظامی روسیه (AVN) خاطرنشان کرد، که ورود سیستم دفاع هوایی به ایالات متحده یک واقعیت منفی است، اما عواقب جدی برای روسیه نخواهد داشت. وی توضیح داد، که تجهیزات تهیه شده برای صادرات برای چنین شرایطی آماده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала