واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به سخنان اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس ستاد ارتش افغانستان در واکنش به گفته‌های دبیر شورای امنیت ایران، گفته است که طالب در برابر مردم افغانستان می‌جنگد نه امریکا.

به گزارش اسپوتنیک، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز گذشته (27، جنوری) در دیدار با طالبان گفته بود که این گروه را در مبارزه با ایالات متحده امریکا، مصمم یافته است.

در این خصوص در صفحه توییر نگاشته بود: " در ملاقات امروز با هیئت سیاسی طالبان، رهبران این گروه را در مبارزه با امریکا مصمم دیدم. کسی که سیزده سال در گوانتانامو زیر شکنجه‌های آنان بوده، مبارزه با آمریکا در منطقه را کنار نگذاشته است".

سخنان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با واکنش جدی ستر جنرال محمد یاسین ضیاء رئیس ستاد ارتش افغانستان روبرو شد.

او در پاسخ به توییت آقای شمخانی نوشت که متأسفانه درک و فهم شما به عنوان عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نسبت به جنگ جاری در افغانستان نادرست است.

در ادامه توییت جنرال ضیا آمده است: " طالب در برابر امریکا نی، بلکه در برابر مردم افغانستان می‌جنگد. ما در برابر هر گروه از دشمنان مردم افغانستان با قاطعیت عمل می‌کنیم".

در این میان، کاربران شبکه های اجتماعی در ایران و افغانستان به حمایت از صحبت رئیس ستاد ارتش پرداختند.

محمّد حسين كريمي پور در صفحه توییترش در این خصوص نگاشته است: " گویا دبیر شورای امنیت ملّیِ ما  نمی تواند تصور کند چیزی جز “لجاجتِ شخصی” مبنای سیاست خارجی باشد!".

سعید اعظمی کاربری در واکنش به صحبت های دبیر شورای عالی امنیت ایران می گوید که درک علی شمخانی و رهبران مذهبی ایران از طالبان نادرست نیست، سیاست و استراتژی خارجی دولت اسلامی ایران حمایت گروه های بنیادگرایی افراطی دگماتیسم مثل طالبان و القاعده، حوثیها و حشد شعبی و دیگران در منطقه و جهان است.

او می افزاید: " حکومت دینی ایران بجای دولتها با گروههای افراطی رابطه برقرار میکند".

علی رامبد، کاربری از ایران در واکنش به توییت علی شمخانی می‌نویسد که این جانوران، وقتی دیپلمات های بی پناه کشورمان را در مزارشریف قصّابی میکردند هم همانقدر مصمّم بودند.

صحرا کریمی، رئیس افغان فلم تاکید دارد که اگر ایران بنا بر هر دلیلی بخواهد با طالبان وارد معامله شود؛ و تمام این تکه تکه شدن های ما را نادیده بگیرد؛ و برای منافع خودش ما را بفروشد؛ به عنوان یک فیلم ساز از افغانستان برای همیشه پشت به ایران که حتی زادگاه ام است خواهم کرد. این اعتراض من است به عنوان یک هنرمند و فلمساز.

قابل ذکر است، سفر هیات سیاسی طالبان به تهران روز گذشته (26، جنوری)، به ریاست ملا عبدالغنی برادر آغاز شد. این نخستین سفر مقام‌های ارشد طالبان به تهران نیست و این گروه‌های پیش‌تر نیز ملاقات‌هایی با سران جمهوری اسلامی داشته‌اند که بعدتر از سوی مقام‌های وزارت خارجه ایران تایید شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала