پوتین پیمان استارت جدید را به مدت پنج سال تمدید کرد

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین پیمان استارت جدید را به مدت پنج سال تمدید کرد
 پوتین پیمان استارت جدید را به مدت پنج سال تمدید کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کرملین خبر داد که پوتین سند در مورد تمدید پیمان استارت نو را به مدت 5 سال امضا کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، قانونی را امضا کرد که قرارداد بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده را در مورد اقدامات کاهش و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک (پیمان استارت نو III) تا 5 فبروری 2026 تمدید می کند. از این موضوع در وب سایت کرملین امروز جمعه (29 فبروری) گزارش شد.

کرملین برعلاوه خبر داد که قانون در مورد توافق نامه پیمان استارت نو تأیید شده توسط پوتین از روز انتشار رسمی آن به اجرا در می آید.

 پوتین وجه مشترک روسیه و اروپا را نامبرد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین وجه مشترک روسیه و اروپا را نامبرد

کرملین خاطرنشان کرد که تمدید پیمان به نفع روسیه است و همچنین شفافیت و پیش بینی روابط با ایالات متحده را حفظ خواهد کرد و به حفظ ثبات در سراسر جهان کمک خواهد کرد. علاوه بر این، این پیمان به تداوم خلع سلاح هسته ای کمک خواهد کرد. پیمان استارت نو بین روسیه و ایالات متحده از 5 فبروری 2011 به اجرا درآمد. این پیمان تصریح کرده است که هر طرف زرادخانه های هسته ای خود را کاهش می دهد به طوری که در هفت سال و در آینده، تعداد کل سلاح ها از 700 موشک بالستیک قاره پیما، موشک های بالستیک روی زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین، و همچنین 1500 کلاهک و 800 پرتابگر مستقر و غیر مستقر تجاوز نمی کند. امروز پیمان استارت نو تنها معاهده محدودیت تسلیحاتی است که بین روسیه و ایالات متحده در حال اجرا است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала