توصیه سناتور برجسته روس به جو بایدن

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoتوصیه سناتور برجسته روس به جو بایدن
توصیه سناتور برجسته روس به جو بایدن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک سیاست‌مدار برجسته روسیه، به اظهارات سخنگوی کاخ سفید مبنی بر اینکه رئیس جمهور آمریکا "هرگز در قضاوت‌ های خود درباره اقدامات روسیه خویشتن داری نداشته" واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور الکسی پوشکوف، عضو شورای فدراسیون روسیه، اظهارات جین پساکی، سخنگوی کاخ سفید که گفته بود جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده " هرگز در قضاوت های خود درباره اقدامات روسیه" خویشتن داری نداشته و "این خصلت را به وضوح در طی گفتگو" با ولادیمیر پوتین رهبر روسیه نشان داده به تبصره گرفت.

این سیاست مدار برجسته روسیه در توییتر خود نوشت:"معلوم نیست که چنین باشد، اما در شرایط فعلی، زمانی که  تنش ها نه تنها فروکش نکرد، بلکه حتی بیشتر هم شده، بهتر می‌بود تا رئیس جمهور آمریکا در روابط بین‌المللی، بیشتراز خویشتنداری کار می‌گرفت، صرف نظر از اینکه واشنگتن او را به چه چیزی تشویق می‌کرد.

کاخ سفید: بایدن حق پاسخگویی به اقدامات روسیه را برای خود محفوظ می‌پندارد - اسپوتنیک افغانستان
کاخ سفید: بایدن حق پاسخگویی به اقدامات روسیه را برای خود محفوظ می‌پندارد

گفتنی است که روز سه شنبه هفته گذشته (26 جنوری) کاخ کرملین با انتشار اطلاعیه‌ای از تماس تلفنی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با جو بایدن، همتای آمریکایی خود خبر داد.

براساس این اطلاعیه، «پوتین آغاز به کار بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا را به وی تبریک گفته و خاطرنشان کرد که عادی‌سازی روابط میان روسیه و آمریکا نه تنها برای این دو کشور، بلکه برای تمام جهان در چارچوب مسئولیت‌های ویژه آنها برای تامین امنیت و ثبات جهانی مفید خواهد بود».

کاخ کرملین در این اطلاعیه همچنین افزود: «پوتین و بایدن در این مکالمه درباره تمدید پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک موسوم به «استارت نو» رایزنی کردند.

به دنبال آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، اسنادی را امضا کرد که قرارداد بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده را در مورد کاهش و محدود کردن سلاح‌های استراتژیک تهاجمی، تا 5 فبروری 2026 تمدید می‌کند. 

در این سند آمده است؛ موافقت‌نامه تمدید پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای دوجانبه میان ایالات متحده آمریکا و فدراسیون روسیه مورخ 8 آپریل سال 2010 که در تاریخ 26 حنوری 2021 به‌صورت تبادل یادداشت بین روسیه و ایالات متحده منعقد شد، با صدور قانون فدرال تصویب و مورد تأیید قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала