امریکا ۴ فروند بمب‌افکن «بی-۵۲» به شرق آسیا فرستاد

© AFP 2023 / Paul CROCKامریکا ۴ فروند بمب‌افکن «بی-۵۲» به شرق آسیا فرستاد
امریکا ۴ فروند بمب‌افکن «بی-۵۲» به شرق آسیا فرستاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام‌های امریکایی از فرستادن ۴ فروند بمب‌افکن «بی-۵۲» این کشور به منظور انجام ماموریت‌های «بازدارندگی» در منطقه ایندوپاسیفیک، به پایگاه واشنگتن در جزیره گوآم خبر دادند. 

تمرین پرتاب بمب هسته‌ای با جنگنده اف-۳۵ توسط امریکا - اسپوتنیک افغانستان
تمرین پرتاب بمب هسته‌ای با جنگنده اف-۳۵ توسط امریکا + ویدیو
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن و پس از سه سال غیبت، بمب‌افکن‌های بی-۵۲ امریکا در پایگاه نظامی این کشور در گوآم، مقام‌های آمریکایی از بازگشت این هواپیماها به منطقه خبر دادند.

پایگاه «نیروی هوایی اندرسن» امریکا مستقر در جزیره گوآم خبر داد، چهار فروند بمب افکن راهبردی «بی-۵۲ استراتوفورترس» آمریکا به پایگاه نظامی این جزیره مستقر در اقیانوس آرام برگشتند.

بر پایه این گزارش، این پایگاه هوایی آمریکا، بازگشت این بمب‌افکن‌ها به گوآم بعد از سه سال غیبت صورت گرفته و قرار است این چهار فروند بی-۵۲ برای انجام ماموریت‌ها در ایندوپاسیفیک (مناطق حد فاصل دو اقیانوس هند و آرام) شرکت کنند.

بنا بر اعلام مقام‌های نظامی آمریکا، این بمب‌افکن‌ها در «ماموریت‌های استراتژیک بازدارندگی» با دیگر متحدان و شرکای واشنگتن در این مناطق مشارکت خواهند کرد.

آخرین باری که مقام‌های آمریکا در جزیره گوآم بمب‌افکن‌های بی-۵۲ مستقر کرده بودند، به دسامبر سال ۲۰۱۸ برمی‌گردد.

واشنگتن در توضیح درباره علت استقرار این بمب‌افکن‌ها اعلام کرد، آمریکا به همکاری با متحدان و شرکای خود در ایندوپاسیفیک برای مقابله با تهدیدات چین ادامه می‌دهد.

به دنبال روی کار آمدن جو بایدن و به رغم برخی خوشبینی‌ها درباره احتمال کاهش تنش‌های واشنگتن و پکن، لفاظی‌ها شدت گرفته و مقام‌های آمریکا بارها اتهام‌زنی و پکن را تهدید کرده‌اند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала