متهم حمله به کنگره: می‌خواستم به مغز پلوسی شلیک کنم

© AP Photo / Erin Schaffمتهم حمله به کنگره: می‌خواستم به مغز پلوسی شلیک کنم
متهم حمله به کنگره: می‌خواستم به مغز پلوسی شلیک کنم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقام های فدرال امریکا با بازداشت زنی به اتهام حمله به ساختمان کنگره، اعلام کردند که وی قصد داشت آن زمان به نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده شلیک کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، مقام های فدرال امریکا دو زن را روز جمعه در پنسیلوانیا به اتهام ارتباط با حمله به ساختمان کنگره بازداشت کردند پس از آنکه اف‌بی‌آی اعلام کرد یکی از آنها از قصد خود برای شلیک به پلوسی خبر داده است.

حمله به کنگره؛ درخواست برای دریافت بودجه بیشتر بخاطر مقابله با دشمنان داخلی - اسپوتنیک افغانستان
حمله به کنگره؛ درخواست بودجه بیشتر بخاطر مقابله با "دشمنان داخلی"

«داون بنکرافت» و «دیانا سانتوس اسمیت» دو فردی بودند که در ارتباط با حمله به ساختمان کنگره بازداشت شدند.

بنکرافت گفت: ما وارد ساختمان کنگره شدیم و دنبال نانسی می‌گشتیم تا به مغز لعنتی‌اش شلیک کنیم، اما او را پیدا نکردیم.

این دو زن که اف‌بی‌آی اعلام کرد در ابتدا به مقام های فدرال دروغ گفتند، به مواردی متهم هستند که عبارت است از ورود آگاهانه به یک ساختمان یا محوطه ممنوعه بدون داشتن مجوز قانونی و مانع تراشی در کار دولت با رفتارهای اخلال گرایانه یا بی نظمی در ساختمان یا محوطه ممنوعه.

در ششم جنوری طرفداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین امریکا، به ساختمان کنگره این کشور یورش بردند و سالون سنا را محاصره کردند. در نتیجهٔ این اعتراضات، جلسه‌یی که قرار بود نتایج انتخابات را تایید کند نیمه‌تمام ماند. بر اساس این نتایج انتخابات دونالد ترامپ انتخابات را به جو بایدن باخته است اما از پذیرش نتایج سر باز می‌زند. پس از پایان این اعتراض خشونت‌بار که کشته و زخمی نیز بر جای گذاشت، کنگره امریکا این نتایج را تایید کرد. مجلس نمایندگان کنگره ترامپ را به اتهام «تحریک شورش» استیضاح کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала