مکرون: بریتانیا متحدش را انتخاب کند، دوستی نصفه و نیمه فایده‌ای ندارد

© REUTERS / Eva Plevierمکرون: بریتانیا متحدش را انتخاب کند، دوستی نصفه و نیمه فایده‌ای ندارد
مکرون: بریتانیا متحدش را انتخاب کند، دوستی نصفه و نیمه فایده‌ای ندارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور فرانسه گفت که نخست وزیر بریتانیا، اکنون و پس از برگزیت باید تصمیم بگیرد که متحدانش چه کسانی هستند و در همین ارتباط مفهومی تحت عنوان «دوستی نصفه و ‌نیمه» نداریم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه می‌گوید که دولت بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، اکنون و پس ا برگزیت باید تصمیم بگیرد که متحدانش چه کسانی هستند و در همین ارتباط مفهومی تحت عنوان «دوستی نصفه‌نیمه» نداریم.

 لندن - اسپوتنیک افغانستان
بریتانیا به "ناتو آسیایی" می پیوندد

مکرون گفت: «انگلیس چه سیاستی را می‌خواهد برگزیند؟ این کشور نمی‌تواند در آن واحد هم بهترین متحد امریکا باشد، هم بهترین متحد اتحادیه اروپا، هم یک سنگاپور جدید. به این خاطر باید یک مدل را انتخاب کند».

وی افزود: «اگر انگلیس می‌خواهد یک سیاست فراآتلانتیکی [شامل اتحاد با امریکا] را در دستور کار قرار دهد، آن‌گاه ما [در اتحادیه اروپا] نیاز به توضیح خواهیم داشت چرا که در زمینه قوانین و نحوه دسترسی به بازارها متفاوت هستیم».

روابط فرانسه و بریتانیا در ماه‌های گذشته به دلیل توافق بر سر بندهای برکسیت و همچنین قرارداد تجاری پسابرگزیت دچار فراز و نشیب بوده و طرفین درباره چگونگی ادامه روابط اتحادیه اروپا- بریتانیا دچار اختلاف نظر بوده‌اند.

مکرون با انتقاد مجدد از طرح برگزیت و خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گفت: همانطور که قبلا گفتم فکر می‌کنم برگزیت یک اشتباه بود. من به حاکمیت مردم بریتانیا احترام می‌گذارم، مردم رای دادند و این کار باید انجام می‌شد اما این مسئله بر اساس دروغ‌های بسیاری بنا شده بود که می‌بینیم اکنون کارها را از بسیاری جهات دشوارتر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала