هشدار وزارت خارجه روسیه به امریکا درباره ادامه مداخله این کشور در امور داخلی روسیه

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار وزارت خارجه روسیه به امریکا درباره ادامه مداخله این کشور در امور داخلی روسیه
هشدار وزارت خارجه روسیه به امریکا درباره ادامه مداخله این کشور در امور داخلی روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه به ایالات متحده امریکا نسبت به ادامه مداخله در امور داخلی این کشور و پیامدهای آن هشدار داد.

واکنش تند مسکو به بیانیه امریکا دربارۀ تظاهرات غیرقانونی در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
واکنش تند مسکو به بیانیه امریکا دربارۀ تظاهرات غیرقانونی در روسیه
به گزارش اسپوتنیک، به دنبال دخالت دوباره ایالات متحده امریکا در امور داخلی روسیه و پشتیبانی از یک چهره غربگرای مخالف دولت، مسکو یکشنبه پس از ظهر به وقت کابل، ایالات متحده را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد.

 وزارت امور خارجه روسیه به اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و سفارت ایالات متحده در مسکو در خصوص تجمعات غیرقانونی در روسیه واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه که در صفحه فیس بوک این نهاد منتشر شده، آمده است: تجمعاتی که شما آنقدر نامناسب برای نمایندگان دیپلماتیک، به آن اهمیت می‌دهید، "برنامه ریزی شده" نیستند، بلکه غیرقانونی هستند. آنچه که خود شما در چنین مواردی در ایالات متحده انجام می‌دهید بر همه آشکار است – گشودن آتش برای کشتار. آیا معیارهای دوگانه و ریا یک استاندارد برای بقا است؟

وزارت خارجه روسیه در ادامه افزود: دخالت فاحش امریکا در امور داخلی روسیه و همچنین ترویج اطلاعات جعلی و فراخوان برای شرکت در تظاهرات غیرقانونی توسط پلتفرم های تحت کنترل واشنگتن، یک حقیقت ثابت شده است. حمایت آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از نقض قانون، تایید دیگری بر نقش پشت پرده واشنگتن است. تردیدی نیست که اقداماتی که در راستای تشویق به اعتراضات صورت می گیرد، بخشی از راهبرد بازدارندگی روسیه است.

دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه از آمریکا خواست دخالت در امور داخلی و حاکمیتی روسیه را متوقف کند و نسبت به نشر اطلاعات جعلی درباره تظاهرات غیرقانونی در روسیه هشدار داد.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این اعلام داشته بود که ایالات متحده "استفاده مداوم دولت روسیه از تاکتیک‌های خشن علیه معترضان و روزنامه نگاران مسالمت آمیز را برای دومین هفته متوالی محکوم می‌کند." سفارت آمریکا در مسکو نیز در حساب توئیتری خود نوشت که "مقامات روسیه تعدادی از فعالان را بازداشت کرده‌اند و مرکز مسکو را پیش از اعتراضات جدید بسته نموده‌اند، در این راستا دیپلمات‌ها از روسیه خواستار تبعیت از تعهدات بین المللی حقوق بشر شده است".

یادآوری می کنیم، که پیش از این تجمعات غیرقانونی در روسیه و درگیری با نیروهای امنیتی در 23 جنوری، منجر به دستگیری متخلفان و گشودن پرونده‌های کیفری برای آنها شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала