ترامپ دو وکیل دیگر برای دفاع از خود در دادگاه استیضاح برگزید

© AP Photo / Evan Vucciتوهین نامزد دموکرات ها به ترامپ
توهین نامزد دموکرات ها به ترامپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور سابق آمریکا از انتخاب دو وکیل جدید برای هدایت تیم دفاعی وی در دادگاه استیضاحش خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  CNN در پی کناره گیری وکلای پروندۀ استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا، وی اعلام کرد که دو وکیل دیگر را برای پیوستن به تیم دفاعی خود در جریان دادگاه استیضاح که قرار است در تاریخ نهم فبروری در سنای این کشور برگزار شود، برگزیده است.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد: "دیوید شون" و "بروس کاستور" رهبری تیم وکلای مدافع مرا برای جلسه استیضاح که قرار است نهم فوریه در مجلس سنا برگزار شود، برعهده خواهند داشت.

افشای نقش ولیعهد سعودی در حمله به کنگره آمریکا و حمایت از ترامپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2021
افشای نقش ولیعهد سعودی در حمله به کنگره آمریکا و حمایت از ترامپ

دونالد ترامپ، در ادامۀ این بیانیه، تأکید کرده است که این دو وکیل اعتقاد دارند که استیضاح رئیس جمهوری سابق آمریکا، غیرقانونی است.

استیضاح دونالد ترامپ پس از حملۀ شماری از خشونت طلبان هوادار او به ساختمان کنگره ساعاتی پیش از شمارش تشریفاتی آرای الکتورال در تاریخ6 جنوری مطرح شد.

هفت روز پس از حمله به ساختمان کنگرۀ آمریکا که در جریان آن، یک مأمور پلیس و چهار نفر دیگر کشته شدند، مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ را به اتهام تحریک به شورش، استیضاح کرد.

این در حالیست که شماری از جمهوری‌خواهان آمریکا معتقدند که بر اساس قانون اساسی این کشور، نمی‌توان رئیس جمهوری را که دورۀ او به پایان رسیده است، مورد استیضاح قرار داد.

جلسۀ دادگاه استیضاح دونالد ترامپ در تاریخ 9 فبروری در سنای آمریکا برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала