مدودوف: احتمال قطع ارتباط روسیه از اینترنت همیشه موجود است

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر مدودوف: احتمال قطع روسیه از اتصال به شبکه اینترنت موجود است
مدودوف: احتمال قطع روسیه از اتصال به  شبکه اینترنت موجود است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
عضو شوید
معاون رئیس شورای امنیت روسیه قطع ارتباط روسیه با شبکه جهانی اینترنت را امکان پذیر می داند.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، احتمال  قطع ارتباط روسیه با شبکه جهانی اینترنت را بعید نمی‌داند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در یک مصاحبه گفت که در صورت چنین اتفاق، مقامات روسیه برنامه های عملیاتی خود را  آماده نموده اند.

آقای مدودف  گفت: "طوری که به همه روشن است، اینترنت در یک زمان مشخص ظاهر شد و البته حق اصلی حاکمیت بر آن در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار دارد. بنابراین احتمال اتفاقات خارق العاده ای درین خصوص وجود دارد. 

معاون رئیس شورای امنیت روسیه، استفاده از اینترنت روسی را یک طرح جایگزین خواند. وی با بیان اینکه اجازه انحصاری مدیریت شبکه اینترنتی به آمریکا تعلق دارد، اظهار کرد: اگر احتمالا وضع فوق العاده رخ دهد و اگر عقل از سر کسی بپرد ما برای استفاده از اینترنت خود آماده هستیم.

وی همچنین به تهدیدات ابراز شده برای قطع ارتباط روسیه با سیستم بین المللی پرداخت SWIFT اشاره کرد.

Президент РФ Владимир Путин выступает с ежегодным посланием Федеральному Собранию - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2019
پوتین از احتمال قطع ارتباط روسیه از اینترنت سخن گفت

دیمیتری مدودوف گفت: "این جا تنها  موضوع اینترنت مطرح نیست، بلکه صحبت بر سر اقدامات بانکی است که آنها دائماً ما را با آن می ترساندند. ما حتا مجبور شدیم که برای انتقال اطلاعات و تبادل پیام های الکترونیک، اگر چنین اتفاقی صورت گیرد، سیستم خود را ایجاد کنیم .در مورد قطع اینترنت نیز  چنین احتمالی وجود دارد که در آن صورت ما به گره های اصلی این شبکه دسترسی نخواهیم داشت. "

نایب رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که در زمینه چنین تهدیدات، قانونی در مورد بخش روسی اینترنت به تصویب رسید که کنترل مستقل  اینترنت را برای ما فراهم می‌کند.

مدودوف گفنت: "از آنجا که اکنون به اینترنت مدیریت کل کشور و کسب تعداد زیادی از عملکردهای اجتماعی گره خورده است،  ما نمی توانیم این ساحه را بدون کنترل ترک کنیم. بنابراین ، چنین قانونی وجود دارد  و در صورت لزوم اجرایی خواهد شد"

گفتنی است که سیستم پیام رسانی مالی (FMS) در پاسخ به خطرات احتمالی قطع ارتباط بانک های روسی از سوئیفت - سیستم بین بانکی بین المللی برای انتقال اطلاعات و پرداخت ها ، ایجاد شده است. بیش از 11 هزار بزرگترین سازمان  ها تقریباً در تمام کشورهای جهان به آن متصل هستند. گزارش های منظمی مبنی بر قطع روسیه  از شبکه جهانی اینترنت به عنوان بخشی از اقدامات تحریم های شدیدتر غرب در مطبوعات وجود دارد.

در حقیقت این قانون به عنوان ابزاری برای تضمین فعال بودن اینترنت روسیه در صورتی است که دولت های غربی تصمیم بگیرند IPهای روسیه را قطع کنند.

اینترنت مستقل روسی از اول ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ برای مقابله با قطع ناگهانی اینترنت از طرف آمریکا در روسیه آغاز به کار کرد.

در آن زمان به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، قانونی نیز به نام «فعالیت پایدار بخش روسی شبکه اینترنتی» یا «اینترنت مستقل» تدوین و تصویب شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала