افزایش بی‌سابقه قتل ها در آمریکا

© Sputnik / www.focus.in.ua /  مراجعه به بانک تصاویر تیراندازی به سوی ماموران پولیس استانبول
تیراندازی به سوی ماموران پولیس  استانبول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
نتایج یک تحقیق در خصوص میزان جرایم مختلف در آمریکا نشان می‌دهد که در سال سال 2020 در مقایسه با سال پیشتراز آن میزان قتل با افزایشی بی‌سابقه در تاریخ مدرن این کشور همراه بوده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  New York Post  نتایج تحقیقی «کمیسیون ملی همه‌گیری COVID-19 و عدالت کیفری  (NCCCJ)، که روز دوشنبه منتشر شد نشان داد میزان قتل در آمریکا در سال 2020 در مقایسه با سال قبل آن شاهد افزایشی «تاریخی» بوده و بیش از 1200 قتل بیشتر در مقایسه مقاطع زمانی یکسان در این دو سال در نمونه مورد بررسی شامل 34 شهر آمریکا، به ثبت رسیده است.

طبق این گزارش ادامه موارد خشونت پلیس و افزایش نرخ قتل و جرایم خشن هر یک در نوع خود چالش‌های گسترده سیاسی ایجاد می‌کند، اما اثر متقابل بین آن‌ها تصمیم‌های سخت‌تری را برای سیاست‌گذاران بوجود می‌آورد.

دیلان روف، مظنون ٢١ ساله - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2015
دستگیری مظنون به قتل ۹ نفر در کليسای سیاهپوستان آمریکا

بنابر یافته‌های کارشناسان، میزان قتل از سال 2019 تا 2020، حدود 30 درصد جهش داشته، در عین حال جرایم مرتبط با اسلحه و حملات شدید به ترتیب با افزایش هشت و شش درصدی همراه بوده است.

بنابر این گزارش، میزان قتل در هر ماه سال 2020 در مقایسه با سال قبل از آن بالاتر بوده است. در ادامه این گزارش، رشد 30 درصدی، افزایش بزرگ و نگران‌کننده توصیف شده که در دوران معاصر در آمریکا بی‌سابقه بوده است.

گفتنی است جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا در راستای «سیاست های ضد نژادپرستی و عدالت محور» دستور داد تا وزارت دادگستری آین کشور قرارداد تمامی زندان های خصوصی این کشور را لغو کند.

بایدن در جریان امضای این دستور گفت که دولت جدید ایالات متحده باید «کل روش خود را در مورد معضل عدالت نژادی» تغییر دهد.

پدیده زندان های خصوصی در آمریکا از قرن هجدهم آغاز شد و بدلیل سوء استفاده از زندانیان تا دهه هفتاد میلادی کنترل تمام زندان های آمریکا در قرن بیستم به کنترل دولت درآمد. با این حال از اواخر دهه ۷۰ میلادی، نوع جدیدی از زندان های خصوصی در آمریکا شکل گرفتند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала