آلمان از سیاست بایدن استقبال می کند

© AP Photo / Odd Andersenهایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان
هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
عضو شوید
وزیر خارجه آلمان اظهار داشته است که حالا با حضور بایدن، تمدید "استارت نو" میان امریکا و روسیه در مدت زمانی کوتاهی امکان پذیر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اظهار داشت که از رویکرد بر اساس گفتگو در سیاست خارجی دولت جو بایدن استقبال نموده و دکترین فشار حداکثری دونالد ترامپ را ناکارآمد دانست.

پنتاگون: ترامپ طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را تأیید کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.07.2020
پنتاگون: ترامپ طرح خروج نظامیان آمریکایی از آلمان را تأیید کرد

ماس در کنفرانس برگزار شده توسط روزنامه "زیت"، بیان داشت: "ما پیش از این شاهد بودیم که تمدید "استارت نو" میان امریکا و روسیه در مدت زمانی کوتاهی امکان پذیر شد، پیمانی که در صورت عدم تمدید، 5 فبروری منقضی می‌گردید. این پیمان یکی از ستون‌های اصلی معماری خلع سلاح جهانی به شمار می رود.

به گفته وزیر امور خارجه آلمان این (موضوع) امید را آنرا می دهد و احساس می‌شود که رویکرد امریکا این است که در بعضی مسائل که با آن موافق نیستند، در خصوص موضوع اوکراین، دوسیه الکسی ناوالنی، نقش روسیه در سوریه و لیبیا فعالانه کار خواهند کرد و در جریان گفتگو به راه حل دست خواهند یافت.

ماس خاطرنشان کرد که در دوران دونالد ترامپ، ایالات متحده سیاست "فشار حداکثری" را اعمال کرد. وی افزود: "این (سیاست) حداقل در مورد ایران موثر نبود."

به گفته ماس، خط مشی بایدن را می توان "صلابت در امور حین آمادگی برای گفتگو" توصیف کرد. وی افزود: "من فکر می‌کنم راهکار دیگری در این عرصه وجود ندارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала