کشف یک مومیایی عجیب "زبان طلایی" در مصر + تصاویر

© Sputnik / Kseniya Nikolskaya /  مراجعه به بانک تصاویر کشف یک مومیایی عجیب "زبان طلایی" در مصر + تصاویر
کشف یک مومیایی عجیب زبان طلایی در مصر + تصاویر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2021
عضو شوید
گروهی از باستان ‌شناسان در مصر یک مومیایی 2000 ساله غیر معمولی را پیدا کرده اند که زبان طلایی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از باستان شناسان مصر و دانشگاه سانتو دومینگو از جمهوری دومنیکن هنگام بررسی یکی از محوطه‌های باستانی مصر در شهر تاپوزیریس ماگنا،  ومیایی را کشف کردند که زبان طلایی در دهانش قرار داشت.

شهر تاپوزیریس ماگنا به دلیل آن شهرت یافته که توسط فرعون بطلمیوس دوم فیلادلفوس، دومین فرعون مصر در 280-270 قبل از میلاد تاسیس شده است.

شهر همچنین به دلیل معابد مخصوص «اوزیریس »خدای متعلق به مصر باستان و الهه ایزیس ( همسر و خواهر وی) مشهور است.

 بر اساس بیانیه‌ای که توسط وزارت آثار باستانی مصر منتشر شده، احتمالا این زبان طلایی با هدف این‌که مومیایی در زندگی پس از مرگ هم بتواند صحبت کند در دهانش قرار داده شده است و اگر این مومیایی قرار بوده با «اوزیریس» ایزد جهان پس از مرگ مصریان باستان مواجه شود باید می‌توانست با او صحبت کند. 

هنوز مشخص نیست آیا این مومیایی در زمان حیات دچار لکنت زبان بوده است یا خیر و همچنین مشخص نیست چرا برای ساخت این زبان از طلا استفاده شده است.

باستان‌شناسان این مومیایی را در یکی از 16 قبری که در نزدیکی معبدهای «اوزیریس» و «ایزیس» قرار داشتند کشف کرده‌اند. باستان‌شناسان پیش‌تر نیز مجموعه‌ای از سکه‌ها با تصویر چهره کلئوپاترای هفتم را در این معبدها کشف کرده بودند که نشان‌ می‌دهد این معبدها در دوران حکومت این ملکه مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در سایر قبرهای 2000 ساله که در این منطقه کشف شده نیز گنجینه‌های قابل‌ توجهی کشف شده است. در یکی از این قبرها مومیایی زنی وجود دارد که یک ماسک مرگ بر روی آن قرار داده شده است. این ماسک که بخش زیادی از جسد را پوشانده به شکل یک چهره خندان ساخته شده است.

باستان‌شناسان همچنین مجسمه‌هایی را کشف کرده‌اند که کسانی را که در این مکان دفن شده‌اند به تصویر می‌کشند. این مجسمه‌ها به اندازه‌ای سالم باقی‌ مانده‌اند که با گذشت تمام این سال‌ها هنوز مدل مو و جزئیات صورت آن‌ها قابل تشخیص است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала