شک کارشناس سازمان جهانی صحت در آغاز شیوع کرونا از ووهان چین

© REUTERS / Aly Songشک کارشناس سازمان جهانی صحت در آغاز شیوع کرونا از ووهان چین
شک کارشناس سازمان جهانی صحت در آغاز شیوع کرونا از ووهان چین  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
عضو شوید
کارشناس سازمان جهانی صحت می‌گوید که همه شرایط لازم برای گسترش ویروس کرونا در ووهان چین وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که ویروس از آنجا منشا گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، پاستور ولادیمیر ددکوف کارشناس سازمان جهانی صحت و معاون موسسه تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی در سن پترزبورگ گفت که همه شرایط لازم برای گسترش کووید-19 در بازار غذاهای دریایی در ووهان چین وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که ویروس از آنجا منشا گرفته است.

کار برای یافتن منشا ویروس کرونا در ووهان آغاز می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2021
کار برای یافتن منشا ویروس کرونا در ووهان آغاز می‌شود

بازار ووهان که سبزیجات، غذاهای دریایی و حتی گوشت حیوانات وحشی در آنجا فروخته می شد در اول جنوری سال 2020 بسته شد، هنگامی که تحقیقات اپیدمیولوژیک منجر به یک اپیدمی ناشناخته شد. اولین افراد بیمار در این بازار کار می‌کردند. با این حال، دانشمندان هنوز در مورد که بازار نقش در شیوع ویروس ایفا کرده به یک نتیجه صریح نرسیده اند.

وی گفت: ما در بازار بودیم. من با مقررات صحی چین آشنایی چندانی ندارم، اما با نگاهی به این موضوع بر اساس قوانین و مقررات ما می‌توانم بگویم که البته بازار کامل نیست و نقایص زیاد دارد... اما هیچ مدرکی وجود ندارد که منشا گرفتن ویروس از آنجا را ثابت کند. شاید ویروسی در مکان دیگری ظاهر شده باشد، اما با این حال از نظر فرضی، همه شرایط برای شیوع کرونا در آنجا وجود دارد.

وی گفت که بازار ووهان دیگر در وضعیتی که در آن قرار دارد نیست، اکنون بسته شده است، در حال تخریب است، اما اکنون نیز می‌توان چنین نتیجه گیری کرد.

وی افزود: همه چیز در آن بسیار درهم برهم  است و این بازار کوچک و تنگ است. طبیعتاً هر اتفاقی می‌توانست در آنجا رخ دهد. در صورت عدم رعایت استانداردهای صحی، همه شرایط برای گسترش هرگونه عفونت در آن وجود دارد.

در حال حاضر چین میزبان یک گروه بین‌المللی از متخصصان سازمان جهانی صحت که در حال بررسی منشا کووید-19 هستند، است. متخصصان در 14 جنوری وارد ووهان چین شدند، پس از آن به مدت 14 روز در قرنطین اجباری قرار گرفتند، در 29 جنوری قرنطین پایان یافت و متخصصان کار خود را آغاز کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала