انتقاد پمپئو از سیاست خارجی بایدن

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد پمپئو از سیاست خارجی بایدن
انتقاد پمپئو از سیاست خارجی بایدن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
عضو شوید
وزیر خارجه پیشین امریکا، از سیاست خارجی بایدن که اعلام شده بود انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق امریکا در اولین حضور خود در فاکس نیوز از زمان پایان خدمت در دولت پیشین، به سیاست دیپلماتیک تازه اعلام شده جو بایدن، رئیس جمهور امریکا واکنش نشان داد و گفته است که مردم امریکا توانایی بازگشت به سیاست خارجی اوباما را ندارند.

موضع‌گیری جدید بایدن در خصوص روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
موضع‌گیری جدید بایدن در خصوص روسیه

گفته‌های بایدن هنگامی به اتنقاد گرفته شده است که وی در بیانیه خود گفته بود که «امریکا برگشت».پمپئو با اشاره به آغاز دور کاری ترامپ میگوید که منظور بایدن از برگشت را نمیداند. «برگشت به چه؟ به زمانی که داعش در سوریه خلافتی با وسعت بریتانیا داشت؟ پمپئو می‌گوید که رئیس جمهور پیشین امریکا به این خلافت خاتمه بخشید.
وی همچنین یادآوری کرد که قبل از روی کار آمدن ترامپ، چین آنچه را که می‌خواست با ایالات متحده انجام داد و میلیون ها امریکایی را در کانزاس، کارولینای جنوبی و سایر ایالت‌ها بیکار کرد.
وزیر خارجه پیشین امریکا، افزود که فکر نمی‌کنم مردم امریکا توانایی بازگشت به هشت سال دیگر سیاست خارجی باراک اوباما را داشته باشند. من امیدوارم که آن‌ها با یک سیاست خارجی که دقیقاً شبیه سیاست خارجی ما در امریکای اول است، جلو بروند.
وی افزود که سیاست باراک اوباما این بود که با تروریست ها در ایران به عنوان دوست رفتار کند و به آنها 150 میلیون دلار پول نقد بدهد.
این درحالیست که سخنگوی کاخ سفید گفته بود که بایدن در روابط با چین تجدید نظر می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала