بایدن: ترامپ نباید از اطلاعات محرم آگاه شود

© REUTERS / Tom Brennerبایدن: ترامپ نباید از اطلاعات محرم آگاه شود
بایدن: ترامپ نباید از اطلاعات محرم آگاه شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور جدید آمریکا با اشاره به رفتار های "نامتوازن" دونالد ترامپ اظهار داشت او نیازی نمی‌بیند که رئیس جمهور پیشین این کشور به اطلاعات محرم جلسات خصوصی آمریکا دسترسی داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده  با اشاره به رفتار "نامتوازن" و تهدید وجودی رئیس جمهور پیشین آمریكا، در بیاناتی اظهار داشته است که  دونالد ترامپ، نباید به اطلاعات محرم دسترسی داشته باشد.

رئیس‌جمهور جدید آمریکا بر این باور است به دلیل تهدید وجودی دونالد ترامپ، او نباید به محتوای نشست‌های اطلاعاتی دسترسی داشته باشد.

جو بایدن در نخستین مصاحبه تلویزیونی با شبکه CBS ابراز داشت: " من فکر می کنم نیازی به افشای محتوای جلسات  خصوصی مخفی برای او نیست".

ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.01.2021
احتمال قطع حضور ترامپ در نشست های اطلاعاتی آمریکا

بایدن در ادامه گفت: "من ترجیح می‌دهم با صدای بلند حدس و گمان نزنم. فقط فکر می‌کنم دیگر نیازی به دسترسی وی به جلسات اطلاعاتی نباشد. چه ارزشی دارد که وی در جریان یک جلسات اطلاعاتی قرار گیرد؟ غیر از این که ممکن است دچار لغزش شود، چه تأثیری دارد؟

 بایدن بزرگترین هراس خود در صورت ادامه دسترسی ترامپ به اطلاعات محرمانه آمریکا را با توسل به نظریه تهدید وجودی بودن رئیس جمهور سابق آمریکا تفسیر کرد و خطر او برای امنیت اطلاعاتی آمریکا را بار دیگر متذکر شد.

گفتنی است که دولت جدید آمریکا بررسی موضوع دسترسی دونالد ترامپ به مفاد جلسات اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار داد. دبیر مطبوعاتی کاخ سفید پیشتر اعلام کرد تیم امنیت ملی رئیس جمهور جدید آمریکا بررسی این موضوع را برعهده دارند.

بر اساس قوانین آمریکا، رؤسای جمهور سابق معمولاً پس از ترک مقام به جلسات توجیهی اطلاعات دسترسی دارند. با این حال دموکرات‌ها و حتی برخی از مقامات سابق دولت ترامپ هشدار داده اند که نمی‌توان در خصوص اسرار امنیت ملی به رئیس جمهور سابق اعتماد کرد، زیرا اعتقاد بر این است که وی پتانسیل افشای اطلاعات حساس یا سودآوری از آن‌ها را دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала