کوریای جنوبی بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی دنیا را می‌سازد

© Sputnik / Vladimir Vyatkin /  مراجعه به بانک تصاویر کوریای جنوبی بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی دنیا را می‌سازد
کوریای جنوبی بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی دنیا را می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2021
عضو شوید
گرمایش جهانی و تغییرات اقلیمی باعث افزایش چشمگیری سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف روی انرژی های تجدیدپذیر شده و حالا کوریای جنوبی از برنامه 43.2 میلیارد دالری خود برای ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی جهان پرده برداشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، کوریای جنوبی می‌خواهد تا سال 2030 با سرمایه 43.2 میلیارد دالر، بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی جهان را احداث کند.

این پروژه بخشی از تلاش رئیس‌جمهور کنونی این کشور یعنی «مون جه-این» برای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود.

پاکستان سوخت‌گیری نیروگاه اتمی 1100 مگاواتی را آغاز کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2020
پاکستان سوخت‌گیری نیروگاه اتمی 1100 مگاواتی را آغاز کرد

این کشور از سال گذشته تصمیم به کاهش وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی گرفت. چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا می‌خواهد تا سال 2050 میزان تولید کربن را به صفر برساند. مون در مراسم امضای ساخت این نیروگاه با حداکثر ظرفیت 8.2 گیگاوات در شهر ساحلی «Sinan» شرکت کرد.

رئیس‌جمهور کوریای جنوبی این پروژه را باعث افزایش سرعت این کشور برای گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد: «با این پروژه، ما روند گذار به انرژی‌ دوستدار محیط زیست را سریعتر طی می‌کنیم و با قدرت بیشتری به سمت عدم تولید کربن می‌رویم».

شرکت‌های زیادی در این پروژه شرکت می‌کنند که برای مثال می‌توان به «Korea Electric Power Corp» و «Doosan Heavy Industries & Construction Co» اشاره کرد. این کمپانی‌ها نزدیک به 42.5 میلیارد دالر سرمایه موردنیاز این پروژه را تامین می‌کنند و سایر هزینه‌های آن برعهده دولت خواهد بود.

این پروژه باعث ایجاد 5600 فرصت شغلی می‌شود و کوریای جنوبی را به یک قدم به هدفش یعنی 10 برابر تولید انرژی توسط نیروگاه‌های بادی نزدیکتر می‌کند. در حال حاضر نیروگاه‌های بادی این کشور 1.67 گیگاوات انرژی تولید می‌کنند که تا سال 2030 به 16.5 گیگاوات افزایش پیدا می‌کند.

تولید 8.2 گیگاوات انرژی با تولید انرژی توسط 6 رآکتور هسته‌ای برابر می‌کند یا اثری برابر کاشت 71 میلیون درخت کاج دارد. در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که بزرگترین نیروگاه بادی دریایی کنونی جهان با ظرفیت 1.12 گیگاوات در بریتانیا قرار دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала