«شبات»؛ وکیل ترامپ خواستار تعلیق روند استیضاح وی شد

© REUTERS / JIM BOURG«شبات»؛ وکیل ترامپ خواستار تعلیق روند استیضاح وی شد
«شبات»؛ وکیل ترامپ خواستار تعلیق روند استیضاح وی شد   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2021
عضو شوید
روزنامه نیویورک تایمز می‌گوید که دیوید شوئن وکیل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین امریکا خواستار تعلیق روند استیضاح ترامپ در شب 12 فبروری به دلیل نیاز به رعایت شبات شد.

به گزارش اسپوتنیک، این رسانه امریکایی با استناد به نامۀ دیوید شوئن وکیل ترامپ گزارش داد که شوئن خواستار تعلیق روند استیضاج ترامپ در شبی 12 فبروری به دلیل رعایت از روز شبات شد.

این نامه که به چاک شومر، رهبر اکثریت مجلس سنا، میچ مکانل، رهبر جمهوری‌خواه سنا و پاتریک لیهی سناتور دموکرات که ریاست روند استیضاح را بر عهده دارند، ارسال شده است.

ترامپ در نشست استیضاح سنا شهادت نمی‌دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2021
ترامپ در نشست استیضاح سنا شهادت نمی‌دهد

وکیل ترامپ در این نامه خاطرنشان کرده است که او از دین یهودیت پیروی و روز شبات را رعایت می‌کند، به همین دلیل بعد از غروب آفتاب روز جمعه نمی‌تواند در دادرسی‌ها شرکت کند. از این رو، وی درخواست کرد اگر در آغاز شبات (روز شنبه) (17-24 جمعه به وقت محلی) روند کار به پایان نرسد، این روند به حالت تعلیق در بیاید.

این رسانه به نقل از شوئن نوشت: از بابت ناراحتی که مطمئنا برای سایر افراد درگیر این پروسه خواهد شد، عذرخواهی می‌کنم. درخواست من این است که استیضاح در روز شبات انجام نشود.

جاستین گودمن، سخنگوی شومر بدون ارائه جزئیات گفت: ما به این درخواست احترام می‌گذاریم و البته آن را نیز پذیرفته‌ایم.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که مشخص نیست چگونه درخواست وکیل ترامپ برآورده می‌شود. طبق گزارش این رسانه، اگر رهبران سنا تصمیم بگیرند که روند استیضاح را تسریع بخشند تا فرآیند آن تا عصر جمعه به اتمام برسد، پس از روش برای استیضاح رئیس‌جمهور می‌تواند سریع‌ترین روند استیضاح در تاریخ کشور باشد.

رئیس‌جمهور پیشین امریکا این بار از سوی مجلس نمایندگان متهم شده است که وی باعث تحریک گروهی شده که همزمان با جلسه سنا برای تایید پیروزی جو بایدن در روز ششم جنوری، به ساختمان کنگره حمله کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала