چرایی نیروبخشی حضور ناتو در دریای سیاه 

© REUTERS / Pool / Francois Lenoirچرایی نیروبخشی حضور ناتو در دریای سیاه 
چرایی نیروبخشی حضور ناتو در دریای سیاه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2021
عضو شوید
دبیرکل ناتو درباره چرایی نیروبخشی حضور ناتو در دریای سیاه روشنی انداخت.

جنگ افزار ترس آور روسیه برای ناتو کدام است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2020
جنگ افزار ترس آور روسیه برای ناتو کدام است؟
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دنیس شمگال، نخست وزیر اوکراین در بروکسل گفت: اتحاد اتلانتیک شمالی بایش خود در دریای سیاه را در واکنش به اقدامات فدراسیون روسیه در منطقه نیرو بخشیده است.استولتنبرگ گفت: "ما نیروبخشی روسیه در دریای سیاه را پس از پیوستن غیرقانونی کریمه در نظر داریم".

وی گفت: ما به ویژه درباره نیروبخشی ناوگان روسی سخن می زنیم.

دبیرکل ناتو گفت: " ناتو بایش خود را در دریای سیاه نیرو می بخشد، تنها در سه هفته گذشته سه کشتی نیروی دریایی ایالات متحده در دریای سیاه بودند. از آن میان رزمایش با نیروی دریایی اوکراین. بنابراین، ناتو بایش خود را در دریای سیاه نیرو بخشیده است و اهمیت راهبردی برای این منطقه قائل شده است".

یادآوری می کنیم، که کریمه پس از برگزاری همه پرسی در مارچ 2014، که 96.77٪ از رای دهندگان کریمه و 95.6٪ از ساکنان سواستوپول، طرفدار پیوستن به روسیه بودند، به خاک روسیه پیوست. اوکراین هنوز کریمه را متعلق به خود می داند که به طور گذرا به اشغال درآمده است. رهبران روسیه بارها اظهار داشتند که ساکنان کریمه به طور دموکراتیک، مطابق با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل، به اتحاد با روسیه رای دادند. به گفته رئیس جمهور روسیه، مسئله کریمه سرانجام بسته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала