سنای آمریکا به قانونی بودن محکمه ترامپ رأی داد

CC0 / Pixabay / برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند
برخی از اعضای کانگرس امریکا خواستار قطع همکاری واشنگتن با اسلام آباد شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2021
عضو شوید
مجلس سنای آمریکا روند استیضاح رئیس‌ جمهور سابق این کشور را بر اساس قانون اساسی ایالات متحده تصویب کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه به آغاز محاکمه استیضاح علیه دونالد ترامپ به اتهام "تحریک شورش" مرگبار به کنگره رای مثبت داد، اما محکومیت او در سنا با توجه به عدم حمایت کافی جمهوری‌خواهان بعید به نظر می‌رسد.

موضوع احتمال استیضاح رئیس جمهور سابق در گذشته در دادگاه ها مورد توجه نبوده و کارشناسان قانون اساسی نظرات مختلفی در این مورد دارند.

با این حال سناتورها  در کنگره آمریکا تصمیم گرفتند که می توانند به تنهایی این مسئله را حل کنند. بنابراین روند استیضاح ادامه خواهد یافت.

 ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

56 تن از اعضای مجلس سنای آمریکا، از جمله 6 تن از جمهوری خواهان به قانونی بودن روند محکمه ترامپ رأی مثبت دادند. استدلال وکلای او مبنی بر اینکه دونالد ترامپ پس از ترک کاخ سفید در 20 جنوری از دسترس سنا خارج بود، پذیرفته نشد.

44 سناتور جمهوری خواه باقیمانده به روند استیضاح رئیس جمهور پیشین رأی مخالف دادند و به صراحت اعلام کردند که قصد تبرئه ترامپ را دارند.

دموکرات‌ها امید دارند تا ترامپ را برای همیشه از تصدی پست دولتی منع کنند اما تحولات روز سه‌شنبه نشان داد که آنها با شانس کمی برای پیروزی مواجه هستند. تنها شش سناتور جمهوری‌خواه به دموکرات‌ها پیوستند تا اجازه برگزاری دادگاه استیضاح را بدهند، این در صورتی است که آنها به 67 رأی از جمله رای 17 سناتور جمهوری‌خواه برای تضمین محکومیت ترامپ در سنا نیاز دارند.

ترامپ در حال حاضر اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است که برای دومین‌بار محاکمه می‌شود و دلیل این محاکمه دوباره نیز اتهامات وارد شده علیه ترامپ در ارتباط با  حمله به کنگره آمریکا در 6 جنوری همزمان با نشست تایید نتیجه انتخابات آمریکا صورت می‌گیرد و پیش‌تر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  اسناد مربوط به  اتهام علیه ترامپ را به مجلس سنا فرستاده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала