پزشکان در زمان دچار شدن ترامپ به کرونا می خواستند او را به دستگاه تنفس مصنوعی وصل کنند

© REUTERS / Danny Wild پزشکان در زمان دچار شدن ترامپ به کرونا می خواستند او را به دستگاه تنفس مصنوعی وصل کنند
 پزشکان در زمان دچار شدن ترامپ به کرونا می خواستند او را به دستگاه تنفس مصنوعی وصل کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
عضو شوید
 شدت بیماری کرونا در رئیس جمهور پیشین ایالات متحده امریکا بیش از آن چیزی بوده که کاخ سفید به آن اذعان کرد.

ترامپ و همسرش کرونایی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.10.2020
ترامپ و همسرش کرونایی شدند
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک‌تایمز این خبر را به نقل از چهار فرد مطلع از وضعیت دونالد ترامپ منتشر شده و نوشته وضعیت او پیش از انتقال به «مرکز خدمات درمانی والتر رید» در مریلند به حدی نگران‌کننده بوده که مسئولان بر این باور بوده‌اند تا به او دستگاه تنفس مصنوعی وصل شود. 

منابع مطلع از وضعیت سلامت ترامپ گفته‌اند، پزشکان متوجه شده‌اند که او به وضعیت «تراوش ششی» دچار شده. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که شش ها پندیده و موادی نظیر مایعات یا باکتری در آنها وجود دارد.

تراوش ششی به خصوص هنگامی که بیمار نشانه‌های دیگری بروز می‌دهد، ممکن است نشانه‌ای از نوع حاد بیماری «کووید-۱۹» باشد. چنین وضعیتی را می‌توان در رادیوگرافی یا اسکن شش در بخش‌های سفید یا تار نمایش‌داده‌شده از شش دید. 

بر پایه این گزارش، سطح اکسیجن خون ترامپ به تنهایی موجب نگرانی شدید بوده و در مقطعی به ۸۰ رسیده است. افت سطح اکسیجن خون به زیر ۹۰ یکی از نشانه‌های شدید بودن بیماری است. 

گزارش‌‌های پیش از این منتشرشده از وضعیت سلامت ترامپ حکایت از این داشت که او روز ۲ اکتبر با مشکلات تنفسی و تب مواجه شده و در همان روز به بیمارستان منتقل شد. 

اما گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز جزئیات جدیدی از وضعیت بیماری ترامپ در آن زمان ارائه می‌کند. این گزارش افزون بر این نشان‌دهنده اطلاعات گمراه‌کننده‌ای است که کاخ سفید در دولت پیشین درباره وضعیت بیماری ترامپ به رسانه‌ها و عموم مردم داده است. 

یادآوری می کنیم، که دونالد ترامپ در دوم اکتوبر از مثبت شدن آزمایش کرونای خود و همسرش خبر داده و نوشته بود: «امشب آزمایش کووید-۱۹ بانوی نخست ایالات متحده و من مثبت شد. ما روند قرنطینه و بهبودی را فوراً آغاز می‌کنیم. ما با هم از پس این (بیماری) برخواهیم آمد!».

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала