واخواهی انگلیس و امریکا به ممنوعیت پخش بی بی سی در چین

© Flickr / Tim Loudonواخواهی انگلیس و امریکا به ممنوعیت پخش بی بی سی در چین
واخواهی انگلیس و امریکا به ممنوعیت پخش بی بی سی در چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه انگلیس و ایالات متحده امریکا به ممنوعیت پخش شبکه خبری بی بی سی در چین واخواهی کردند.

نشرات بی‌بی‌سی در چین ممنوع شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2021
نشرات "بی‌بی‌سی" در چین ممنوع شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، وزارت امور خارجه انگلیس و امریکا به لغو مجوز پخش سرویس جهانی شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی» در چین واکنش نشان دادند.

«دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس پنجشنبه شب در پیامی تویتری نوشت: «تصمیم چین در ممنوع کردن پخش اخبار جهانی بی‌بی‌سی در سرزمین اصلی چین، ایجاد محدودیتی غیرقابل قبول برای آزادی رسانه‌ها است».

راب در ادامه ادعاهایش نوشت: «چین یکی از شدیدترین محدودیت‌ها در سرتاسر جهان را بر آزادی رسانه‌ها و اینترنت اعمال کرده و این اقدام اخیر تنها به اعتبار چین در چشم جهان لطمه می‌زند».

یادآوری می کنیم، که اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که دولت این کشور هفته گذشته مجوز پخش شبکه خبری چینی «سی‌جی‌تی‌اِن» در انگلیس را لغو کرده بود.

دولت چین نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد شبکه بی‌بی‌سی باید به خاطر  بهره‌برداری سیاسی از مسئله شیوع جهانی ویروس کرونا و پخش اخبار «جعلی» در این زمینه عذرخواهی کند.

در نهایت، پنجشنبه شب اداره ملی رادیو و تلویزیون چین اعلام کرد پخش سرویس جهانی رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی، در این کشور ممنوع شده است.

از سوی دیگر، «نِد پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز همتای انگلیسی خود را در این اتهام‌زنی‌ها علیه چین همراهی کرد و گفت: «ما قطعاً تصمیم جمهوری خلق چین درخصوص ممنوعیت پخش اخبار جهانی بی‌بی‌سی را محکوم می‌کنیم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала