وزارت دفاع روسیه از آماده سازی دوباره جنگجویان در سوریه خبر داد

© AP Photo / Syrian Civil Defense White HelmetsАктивисты движения "Белые каски" в провинции Идлиб, Сирия. Архивное фото
Активисты движения Белые каски в провинции Идлиб, Сирия. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
معاون رئیس مرکز آشتی روسیه از بازگشت سازمان " کلاه‌سفیدها" در مناطق کاهش تنش در ولایت ادلب خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال ویاچسلاو سیتنیک معاون رئیس مرکز آشتی روسیه با طرف های درگیر در سوریه، طی جلسه ای اعلام نمود که جنگجویان در حال آماده سازی تحریک دیگر علیه مقام‌های سوریه می‌باشند، "کلاه‌سفیدها"، با تجهیزات فلمبرداری وارد ولایت ادلب سوریه شدند.

سازمان "کلاه‌سفیدها" محبوبیت و حمایت گسترده در غرب پیدا کرده است، آنان هدف شان را نجات غیرنظامیان در مناطق جنگی اعلام کرده اند. اما مقام‌های حکومتی سوریه آنان را متهم به پروپاگند و ارتباط با افراط‌گرایان می‌کنند.

انفجار در شمال سوریه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
انفجار در شمال سوریه 

وزارت خارجه روسیه نیز فعالیت این سازمان را عنصری از یک کارزار اطلاعاتی برای تحقیر مقامات سوریه می‌خواند.

جنرال سیتنیک افزود: "بربنیاد اطلاعات موجود، جنگجویان مسلح غیر مسئول، در حال آماده سازی برای تحریک هستند تا نیروهای دولتی سوریه متهم به حمله به شهرک ها در مناطق کاهش تنش ادلب نمایند".

او تاکید کرد که فعالیت جنگجویان گروه تروریستی حیات تحریر الشام در منطقه شهرک "فورا" ولایت ادلب به ثبت رسیده است. حالا گروهی از فعالان "کلاه‌سفیدها"، سازمان همانند بشر دوستانه، با تجهیزات مدرن فیلمبرداری به محل حاضر شدند.

او گفت:  "مرکز آشتی روسیه با طرف های درگیر در سوریه، از فرماندهان گروه‌های مسلح غیر مسئول می خواهد تا فعالیت‌های مسلحانه خود را کنار بگذارند و راه حل مسالمت آمیز را در مناطق تحت کنترل خود پیش گیرند".

آمادگی کلاه‌سفیدها برای صحنه‌سازی استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2019
آمادگی "کلاه‌سفیدها" برای صحنه‌سازی استفاده از سلاح کیمیاوی در سوریه

قابل یاد آوری‌ست که در مناطق کاهش تنش ادلب، همچنان 36 مورد حمله از سوی گروه تروریستی جبهه النصره، همچنان 28 مورد از طرف سوریه، در ولایت ادلب، 15 مورد حمله در ولایت لاذقیه، 13 مورد حمله در ولایت حلب و دو مورد حمله در ولایت حماه به ثبت رسیده است.

به گفته معاون مرکز آشتی روسیه، همچنان در 24 ساعت هیچ حمله‌ی توسط گروه های مسلح غیر مسئول در مناطق تحت کنترل ترکیه به ثبت نرسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала