پارلمان انگلیس خواستار محرومیت روسیه و چین از همه تجهیزات در زمینه دفاعی شد

© AP Photo / Matt Dunhamپارلمان انگلیس خواستار محرومیت روسیه و چین از همه تجهیزات در زمینه دفاعی شد
پارلمان انگلیس خواستار محرومیت روسیه و چین از همه تجهیزات در زمینه دفاعی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.02.2021
عضو شوید
کمیته دفاعی مجلس عوام انگلستان گفته است، که روسیه و چین نباید در هیچ یک از زنجیره های تأمین بخش دفاعی انگلیس مشارکت کنند و در آن سرمایه گذاری کنند.
مقایسه سرویس های اطلاعاتی روسیه از دیدگاه انگلیس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2019
ترس انگلیس از سرویس های اطلاعاتی روسیه

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندینت، ریچارد دراکس رئیس کمیته دفاعی کمیته عوام انگلیس گفته است: "سرمایه گذاری در کانال های تأمین دفاعی از همه کشورها، از آن میان روسیه و چین، که در لیست تایید شده نیستند، ممنوع است".

وی توضیح داده است: "ما نمی توانیم اصل عدم مداخله دولت در اقتصاد را در پیوند با امنیت و حاكمیت خود تحمل كنیم".

در همین حال، طبق گزارش این کمیته، سرمایه گذاری خارجی به طور گسترده در بخش دفاعی انگلستان انجام می شود. با توجه به این موضوع، کمیته از وزارت دفاع خواست که لیستی از کشورهای "دوست" را که سرمایه گذاری آنها قابل قبول و مطلوب است، منتشر کند و کشورهای خارج از این لیست، به ویژه چین و روسیه، باید از سرمایه گذاری منع شوند.

در این سند آمده است: "سرمایه گذاری از کشورهایی مانند روسیه که مرتباً علیه انگلستان یا متحدانش جاسوسی می کنند، باید به عنوان دشمنانه طبقه بندی شود".

در این زمینه، کمیته دریافته است، که در سالهای اخیر شرکتهای چینی، از آن میان 9 شرکت فعال در بخش دفاعی انگلستان که در زمینه تولید الکترونیک برای بمب افکنهای جنگنده F-35 فعالیت می کنند، جواز به دست آورده اند.

نمایندگان همچنین از برنامه های خرید دو هواپیمای بوئینگ -737 از چین برای تبدیل آنها به سیستم های شناسایی و هدایت رادیویی هوایی E-7 Wedgetail ابراز نگرانی کردند.

این گزارش ادعا می کند، که چین در حال انجام سرقت گسترده از مالکیت معنوی است.

در این گزارش آمده است: "كشورهایی كه به طور مستمر درگیر دزدی مالكیت معنوی هستند و به طور منظم مغایر ارزشهای انگلستان مانند چین تحت حزب كمونیست هستند، باید خصمانه قلمداد شوند".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала