کشف راهی برای یافتن موجودات فرازمینی

© Photo / ESA / Digitized Sky Survey 2 Acknowledgement: Davide De Martin;کشف راهی برای یافتن موجودات فرازمینی
کشف راهی برای یافتن موجودات  فرازمینی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
براساس تحقیقات جدید، با بررسی آلودگی اتمسفر سیارات دیگر می‌توان وجود بیگانگان را شناسایی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در تحقیقاتی که توسط آژانس فضایی ناسا انجام شده است، وجود دی‌اکسید نیتروژن در سیارات دیگر بررسی شد. این گاز در زمین بر اثر سوزاندن سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود.

نتایج این مطالعه در نشریه arXiv.org منتشر شده است.

طبق یک تحقیق جدید، با اندازه‌گیری آلودگی جوّ سایر سیارات می‌توان به وجود فرازمینی‌ها در آن‌ها پی برد.

سازمان فضا و هوانوردی ایالات‌متحده (ناسا)، در یک تحقیق جدید به بررسی وجود گاز دی‌اکسید نیتروژن در فضا پرداخته است؛ گازی که در کره زمین بر اثر سوزاندن سوخت‌های فسیلی تولید می‌شود.

موجودات فرازمینی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2021
کلوپ ویدیو
باور کنید که موجودات فرازمینی وجود دارد+ویدیو

احتمال آن که در سایر سیارات، تمدنی شکل گرفته باشد که صنایع مبتنی بر نفت و زغال‌سنگ پدید آورده باشد، اندک است. در عین حال، عوامل دیگری چون آذرخش و فرایندهای زیست‌شناختی نیز می‌توانند چنین گازی را تولید کنند.

گاز دی‌اکسید نیتروژن به قول محققان می‌تواند «نشانه وجود فناوری» باشد، به معنای آن که برخی گازها، فراورده جانبی فرایندهای صنعتی و نشانه وجود صنعت هستند؛ همان طور که برخی گازها مانند گاز اکسیژن و متان که بر اثر فعالیت‌های زیستی تولید می‌شوند، نیز نشانه زیست طبیعی به شمار می‌روند.

با توجه به آن که سیارات پرشماری در  کیهان وجود دارند که در عین حال از کره زمین بسیار دور هستند، محققان برای شناسایی سیاراتی که ارزش تحقیق داشته باشند، باید از همین نشانه‌ها که از فواصل طولانی هم قابل اندازه‌گیری هستند، استفاده کنند.

استفاده از نیتروژن برای یافتن دنیاهای بیگانه پیچیدگی‌های را دارد. اما ستاره‌هایی که از خورشید سردتر هستند و تعدادشان بیشتر است نور فرابنفش کمتری ساطع می‌کنند. این نور گاز دی‌اکسید نیتروژن را تجزیه می‌کند. بنابراین شانس یافتن حیات فرازمینی افزایش می‌یابد. در مقابل ابرهای موجود در جو می‌توانند شبیه به این گاز باشند و این موضوع بررسی‌ها را چالش برانگیزتر می‌کند. با این‌ حال دانشمندان در حال ساخت مدل‌های سه‌بعدی هستند تا به نتایجی با دقت بالا دست‌ یابند و با مشکلات احتمالی مقابله کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала