کشف موجودات عجیب الخلقه‌ در قطب جنوب + عکس

CC0 / Pixabay / کشف موجودات عجیب الخلقه‌ در قطب جنوب
کشف موجودات عجیب الخلقه‌ در قطب جنوب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
دانشمندان در ماموریت اخیر قطبی، تعدادی از موجودات ناشناخته عجیب الخلقه را پیدا نموده اند که در زیر یخ های قطب جنوب زندگی می کنند.

دانشمندان انگلیس در طی مطالعه قطب جنوب، به موجودات ناشناخته ای اسفنج مانند در کف دریا در زیر یخ های قطب جنوب برخوردند. نتایج این ماموریت در مجله  Frontiers in Marine Science منتشر شده است.

کشف این موجودات ناشناخته که برخی از آن‌ها شکل و شمایلی عجیب دارند موجب بهت و حیرت محققان شده است. بنا به گزارش در این ماموریت تیمی از محققان با فناوری‌های پیشرفته بستر دریا را رصد می‌کردند.

در پی این تحقیقات اکتشافی محققان 900 متر درون یخ‌های فلیچنر رون حفاری کردند. این یخ‌ها در جنوب شرقی دریای ودل قرار دارند در فاصله‌ی 260  کیلومتری بخش پلاژیک اقیانوس در تاریکی کامل و در  دمای منفی2.2 درجه‌سانتی‌گراد جایی که به ندرت موجودات زنده دیده می شوند. اما در این تحقیقات برای اولین بار این موجودات عجیب که شبیه به اسفنج‌ها و گونه‌های ناشناخته‌ی قبلی هستند کشف شدند. این موجودات به تخته‌سنگی در کف اقیانوس چسبیده بودند.

محققان شرکت کننده  دراین پژوهش می‌گویند این کشف یکی از اتفاقات تصادفی خوب است که نظریات دانشمندان را به سمت دیگری هدایت می‌کند و به ما نشان می‌دهد که موجودات زنده در قطب جنوب بسیار ویژه هستند و به طرز فوق‌العاده‌ای با این جهان یخی سازگار شده‌اند.

محققان می‌گویند این کشف سوالات بسیار زیادی ایجاد می‌کند بدون آن که پاسخی داشته باشیم. به طور مثال: این موجودات چگونه به آن منطقه رسیدند؟ چه چیزی می‌خورند؟ چه مدت است که آنجا هستند؟ آیا وجود چنین تخته‌سنگ‌هایی معمول است؟ آیا این گونه‌ها مشابه گونه‌هایی هستند که خارج از سطح یخی می‌بینیم و یا جدیدند؟ و اگر این سطح یخی تخریب شود چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد ؟

اولین بار است که یک بستر سخت در زیر یخ‌های اقیانوس دیده می‌شود و به نظر می‌رسد این کشف جدید تمام نظریه‌های قبلی در مورد اینکه چه موجوداتی می‌توانند در این منطقه دوام بیاورند را رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала