آمریکا از انهدام تسلیحات روسیه سخن گفت

© AP Photo / DHA آمریکا از انهدام تسلیحات روسیه سخن گفت
 آمریکا از انهدام تسلیحات روسیه سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا از نابودی سلاح های روسیه در سوریه ، لیبی و قره باغ با استفاده از هواپیما های بدون سرنشین صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Defense News. در مقاله‌ای نوشت: سلاح ها و تجهیزات ساخت روسیه، به ویژه وسایل نقلیه زرهی جنگی و سیستم های دفاع هوایی، طی سال های اخیر در درگیری های متعدد از جمله در سوریه، لیبی و قره باغ، به لطف استفاده از هواپیماهای هوایی بدون سرنشین مدرن، نابود شده اند.

 برتری سیستم های تحویل تسلیحات هسته ای روسیه در مقایسه با آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2019
برتری سیستم های تحویل تسلیحات هسته ای روسیه در مقایسه با آمریکا

به گفته این نشریه، در لیبی، مجتمع دفاع هوایی "پانتسیر" توسط هواپیمای بدون سرنشین ساخت ترکیه Bayraktar TB2 و S-300 "Favorite"  و در قره باغ - توسط یک پهپاد هاروپ ساخت اسرائیل منهدم شد. همچنین ادعا می شود که در آخرین درگیری ، 134 تانک ارمنی در برابر 22 تانک آذربایجانی منهدم شدند.

جاستین برونک، کادر علمی انستیتوت تحقیقات دفاعی مشترک "انگلیس" می گوید: «لیبی ، قره باغ و سوریه به ما نشان داده اند که اگر نیروهای میدانی نتوانند از حریم هوایی خود دفاع کنند، پس استفاده گسترده از هواپیماهای بدون سرنشین می تواند زندگی را بسیار خطرناک کند».

کارشناس خاطرنشان کرد: پهپاد های ترکیه بر پایه دستگاه های بدون سرنشین اسرائیلی ساخته می شوند و در ساخت آن از اجزای غربی کار گرفته می‌شود، اگرچه انقره "پس از ناامیدی از محدودیت های استفاده از سیستم های اسرائیلی" کار بر روی هواپیماهای بدون سرنشین خود را آغاز کرده است".

به گفته برونک، هواپیما های بدون سرنشین را نمیتوان سلاحی آسیب ناپذیر دانست، زیرا به ویژه استفاده از وسایل جنگ الکترونیکی در برابر آنها مثر است.

 این کارشناس خاطرنشان می کند که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و انگلیسی MQ-1 Predator و MQ-9 Reaper  در سوریه "با مشکلات زیادی" در رابطه با سیستم های جنگ الکترونیکی روسیه روبرو شده اند. به نظر وی ، کشورهایی که نیروی هوایی پیشرفته ندارند،  فقط می توانند با تقویت سیستم دفاع هوایی خود ، تهدید پهپاد را متعادل کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала