ترامپ به عرصه سیاست باز می‌گردد

© REUTERS / CARLOS BARRIAترامپ به عرصه سیاست باز می‌گردد
ترامپ به عرصه سیاست باز می‌گردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
نزدیکان رئیس‌جمهور سابق آمریکا از بازگشت قریب الوقوع وی به عرصه سیاسی ایالات متحده سخن گفتند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آسوشیتد پرس، به دنبال شکست پرونده استیضاح، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا قصد دارد مشارکت خود در زندگی سیاسی این کشور را از سر بگیرد.  

به گفته این روزنامه، ترامپ در تلاش است تا قدرت خود را مجددا به دست آورد. او قبلا با دستیاران سیاسی‌اش  دیدار کرده و در تلاش است تا با کمک به جمهوری خواهان برای به دست آوردن کرسی‌های مجلس و سنا در چرخه انتخابات 2022 شرکت کند. همچنین گفته می‌شود که رئیس جمهور سابق به فکر انتقام گرفتن از جمهوری خواهانی است که در محاکمه او رای به محکومیتش دادند. 

جیسون میلر، دستیار ارشد ترامپ در کارزار انتخاباتی او، گفت: تصور می‌کنم که احتمالا در روز‌های آینده چیز‌های بیشتری از دونالد ترامپ خواهید شنید. 

U.S. President Donald Trump waves as he arrives at Palm Beach International Airport in West Palm Beach, Florida, U.S., January 20, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2021
ترامپ «بدترین رئیس جمهور تاریخ» شناخته شد

به گفته وی ، ترامپ پس از ریاست جمهوری خود را برای مرحله بعدی زندگی سیاسی آماده می کند و به دنبال راه هایی برای بازگرداندن قدرت خود است. اولین قدم برای رهبر سابق آمریکا مصاحبه با رسانه های دوست جمهوری خواه است.

به دنبال وقایع خشونت بار 6 جنوری، هنگامی که هزاران نفر از طرفداران ترامپ برای جلوگیری از تأیید پیروزی جو بایدن در انتخابات از سوی کنگره، به آنجا حمله کردند، شبکه های اجتماعی توئیتر، فیس بوک و اینستاگرام،مانع از آن شدند که ترامپ با مخاطبانش ارتباط زنده برقرار کند.

رئیس جمهور سابق پس از خروج از کاخ سفید تاکنون در مورد این وقایع سکوت اختیار کرده است.

لیندزی گراهام، سناتور جمهوری خواه که گفته می‌شود روز شنبه با رئیس جمهور سابق گفتگو داشته است، اظهار کرد: ترامپ از برخی افراد حزب عصبانی بود، اما با این وجود، او آماده حرکت و بازسازی حزب جمهوری‌خواه و منتظر انتخابات 2022 است.

گراهام اضافه کرد: هدف من پیروزی در انتخابات سال 2022 است که بدون دونالد ترامپ نمی‌توانیم آن را به دست آوریم، بنابراین او آماده است تا پیشرو شود و من هم می خواهم با او همکاری کنم. 

هفته گذشته، مجلس سنا ترامپ را به اتهام تحریک شورش تبرئه کرد. وی اولین رئیس جمهور آمریکا بود که دو بار استیضاح شد.

تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ در حالی که هفته‌ها از پایان ریاست جمهوری او می‌گذرد، تنها با هدف جلوگیری از بازگشت او به انتخابات ریاست جمهوری بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала