قیمت بیت کوین دوباره رکورد زد

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر قیمت بیت کوین دوباره رکورد زد
قیمت بیت کوین دوباره رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
قیمت محبوب ترین ارز دیجیتال، بیت کوین – بار دیگر رکورد تاریخی قبلی خود را شکست و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از   CoinDesk طی 24 ساعت گذشته قیمت محبوب ترین ارز دیجیتال به افزایش 6.38 در صدی به مرز 49 هزار و 950 دالر رسید.

این در حالی است که صبح روز 14 فبروری، قیمت بیت کوین  3 در صد افزایش یافت و به 49،265 دالر رسید.

ایلان ماسک ارز دیجیتالی بیت کوین چیز خوب است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.02.2021
ایلان ماسک: بیت کوین "چیز خوب" است

ایلان ماسک، مدیرعامل «تسلا» در هفته‌های اخیر از سرمایه‌گذاری در کالاهای مصرفی دفاع کرده و باعث افزایش بهای ارزهای دیجیتال و سهام فروشگاه زنجیره‌ای بازی‌های کامپیوتری «گیم استاپ» شده است.

او چندی پیش گفت که بیت‌کوین در آستانه تبدیل شدن به یک ارز مورد اعتماد برای سرمایه‌گذاران است. علاوه بر آن، ایلان ماسک در هفته‌های اخیر از سایر ارزهای دیجیتال نیز حمایت کرده است.

بیت‌ کوین (Bitcoin) یک نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بی‌پشتوانه است، اما از نظر حقوقی هنوز هیچ کشوری آن را به عنوان پول قانونی به رسمیت نشناخته ‌است. از نظر فنی بیت ‌کوین نخستین پول دیجیتال نامتمرکز است، چرا که بدون بانک مرکزی یا مسئول مرکزی کار می‌کند. این شبکه همتابه‌همتا است و تراکنش‌ها مستقیماً و بدون واسطه بین کاربران انجام می‌شود.

در چند سال گذشته ارزش بیت ‌کوین در بازارهای جهانی از چند صدم دالر آمریکا به چندهزار دالر افزایش یافته‌ است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که بیت‌کوین می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала