حمله موشکی به اربیل عراق خشم آمریکا را برانگیخت

© REUTERS / TOM BRENNERU.S. Secretary of State Antony Blinken speaks speaks during a visit by U.S. President Joe Biden to the State Department in Washington, U.S., February 4, 2021.
U.S. Secretary of State Antony Blinken speaks speaks during a visit by U.S. President Joe Biden to the State Department in Washington, U.S., February 4, 2021. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.02.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید که این کشور از حمله‌های موشکی بر کردستان عراق که به کشته و زخمی شدن پیمان‌کاران امریکایی انجامید، خشمگین شده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با محکوم کردن حمله دوشنبه شب در اربیل عراق، به حمایت از تحقیقات درباره این حمله راکتی متعهد شده است.

در حمله‌های موشکی در نزدیک یک پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر اربیل، یک پیمان‌کار آمریکایی کشته شده‌است و کم از کم پنج تن دیگر به شمول دو غیرنظامی، زخم برداشته‌اند. 

گزارش‌های اولیه از کشته شدن یک مقاطعه کار غیرنظامی و زخمی شدن چندین تن از اعضای ائتلاف از جمله یک عضو ارتش آمریکا و چندین پیمانکار آمریکایی حکایت دارند.

آمریکا: هنوز قصد رفتن از عراق را نداریم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.02.2020
آمریکا: هنوز قصد رفتن از عراق را نداریم

وزیر امور خارجه آمریکا  ضمن محکوم کردن این حمله گفت، ما به خانواده پیمانکار غیرنظامی کشته شده در این حمله تسلیت گفته و با عراقی‌های بیگناه و خانواده‌های آنها که از این اقدامات خشونت آمیز بیرحمانه لطمه می‌بینند، همدردی میکنیم.

پیشتر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در پیامی توییتری از رایزنی با بلینکن درباره این حمله راکتی و توافق برای هماهنگی نزدیک روی تحقیقات خبر داد.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود تاکید کرد: من با نخست وزیر دولت اقلیم کردستان برای گفت و گو درباره این حادثه و اعلام حمایت‌مان از تمام تلاش‌ها برای بررسی و پاسخگو کردن مسببان آن تماس داشتم.

این موشک‌ها در نزدیک فرودگاه بین‌المللی اربیل و پایگاه نیروهای آمریکایی و ائتلاف جهانی ضد داعش برخورد کردند. گروه "سرایا اولیاء الدم" مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است. ین مرگبارترین حمله به نیروهای ائتلاف آمریکایی ظرف یک سال اخیر در عراق بوده است.

پیش از این، گروه‌های مسلح غیرقانونی و وابسته به ایران مسؤول حمله بر پایگاه‌ها و سفارت امریکا در عراق، گفته شده‌اند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала