جف بزوس دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد

© AP Photo / Brent N. Clarkeجف بزوس دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد
جف بزوس دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.02.2021
عضو شوید
با توجه به جدیدترین گزارش نشریه‌ی بلومبرگ، جف بزوس دوباره موفق به کنار زدن ایلان ماسک شده و در رتبه‌ی نخست ثروتمندان جهان قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ -  Bloomberg Billionaires Index، جف بزوس، بنیانگذار آمازون،ایلان ماسک رئیس تسلا و بنیانگذار SpaceX  را که مقام اول ثروتمند ترین فرد جهان را داشتپشت سر گذاشت و بار دیگر در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت.

بر اساس آخرین داده ها، ثروت بزوس   191 میلیارد و ثروت ماسک 190 میلیارد دالر برآورد شده است. بنابراین، بزوس اولین مقام خود را در رتبه بندی که از 2017 تا 7 جنوری 2021 ، زمانی که ایلان ماسک از او پیشی گرفت را بار دیگر بدست اورد.

ایلان ماسک سومین فرد ثروتمند دنیا شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.11.2020
ایلان ماسک سومین فرد ثروتمند دنیا شد

جف بزوس از سال 2017 تا مدتی قبل ثروتمندترین فرد جهان بود ولی طی چند ماه گذشته رقابت او و ایلان ماسک شدیدتر شده است.

جف‌ بزوس‌ مدتی قبل اعلام کرد که در سال جاری میلادی سمت مدیرعاملی آمازون را ترک خواهد کرد و این پست به مدیر فعلی سرویس‌های وب آمازون واگذار می‌شود. او قصد دارد برای دیگر پروژه‌های خود مانند واشنگتن پست و شرکت بلو اوریجین که در حوزه‌ی هوافضا فعالیت دارد، زمان بیشتری اختصاص دهد.

در جایگاه سوم این رتبه بندی، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت قرار دارد، ثروت وی 137 میلیارد دالر محاسبه شده، چهارمین فرد ثروتمند جهان موت برنارد آرنو، مدیر لوئی ویتون، با (116 میلیارد دالر) است. پنجمین فرد ثروتمند جهان مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس بوک را با دارایی 104 میلیارد دالر می باشد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала