نماینده مجلس نمایندگان امریکا: جنگ افزارهایم آماده بکار گیری هستند

© AFP 2023 / EMILY KASKنماینده مجلس نمایندگان امریکا: جنگ افزارهایم آماده بکار گیری هستند
نماینده مجلس نمایندگان امریکا: جنگ افزارهایم آماده بکار گیری هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.02.2021
عضو شوید
یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا گفته است، جنگ افزارهایی که در خانه‌اش نگه می‌دارد آماده بکار گیری هستند.

به گزارش اسپوتنیک، لارن بوبِرت عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا روز پنجشنبه گفت، آماده است از از جنگ افزارهایش کار بگیرد.

به نوشته پایگاه خبری «یو اس تودی»، بوبرت اخیراً در حالی در نشست ویدئویی کمیته منابع طبیعی مجلس نمایندگان حاضر شد، که پشت سرش شماری زیادی از انواع سلاح گرم را چیده بود.

چنین اقدامی سیل انتقادات در برابر این قانون‌گذار حامی ترامپ را به همراه داشت و افزون بر دیگر نمایندگان کنگره، کابران رسانه‌های اجتماعی نیز به انبار شدن سلاح در منزل او واکنش نشان دادند.

با این حال بوبرت روز پنجشنبه در پاسخ به این انتقادات گفت: «چه کسی گفته این انبار کردن است؟ این‌ها آماده بکار گیری هستند».

بوبرت پیش از پیروزی در انتخابات کنگره گفته بود، با سلاح گرم در جلسات مجلس نمایندگان آمریکا حاضر خواهد شد و پس از آن نیز از پولیس کنگره درخواست کرد به او اجازه دهد با سلاح کمری در جلسات حاضر شود.

او که بارها با بستن سلاح به کمرش در کمپین انتخاباتی حاضر شده بود، از سوی ترامپ به عنوان «فردی جنگجو» شناخته شده که «هرگز در برابر جریان اصلی در کنگره سر تعظیم فرود نمی‌آورد».

این قانون‌گذار جمهوری‌خواه پس از شکست ترامپ در انتخابات گفت: در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا شرکت نمی‌کند. وی همچنین ترامپ را یکی از بزرگ‌ترین رئیسان جمهور آمریکا توصیف کرده است.

یادآوری می کنیم، که تهدید بوبرت درخصوص بکار گیری از سلاح‌هایش پس از آن صورت می‌گیرد که ششم جنوری کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که پس از اعتراض چند قانونگذار امریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

پشتیبانان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره یورش برده و پس از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این یورش، پنج نفر از آن میان یک نیروی پولیس کشته شدند و بیش از 200 شرکت کننده به قانون شکنی متهم شدند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала