بایدن: مسکو در تلاش تضعیف روابط آمریکا با اتحادیه اروپا است

© REUTERS / Tom Brennerبایدن: مسکو در تلاش تضعیف روابط آمریکا با اتحادیه اروپا است
بایدن: مسکو در تلاش تضعیف روابط آمریکا با اتحادیه اروپا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده، روسیه را به تلاش برای تضعیف روابط کشورش با اتحادیه اروپا متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز جمعه در جریان سخنرانی مجازی خود در نشست امنیتی مونیخ اظهار داشت: روسیه به دنبال "تضعیف" همکاری آمریكا با متحدان آتلانتیك آن است.

رئیس جمهور آمریكا گفت: مسكو برای تضعیف پروژه  های اروپا و اتحاد ناتو تلاش دارد. این کشورهمچنان قصد دارد اتحاد متحدان پیمان آتلانتیك و عزم ما را تضعیف كند.

به گفته رهبر کاخ سفید ، روسیه به دنبال تضعیف اتحادیه اروپا و ناتو است زیرا اعمال فشار بر یک کشور برای کرملین آسان تر از مذاکره با مجموعه ای «متحد و قوی» در دو سوی اقیانوس اطلس است.

بایدن به گونه جداگانه بر لزوم حمایت از حاکمیت اوکراین تأکید کرد.

کاخ سفید: بایدن حق پاسخگویی به اقدامات روسیه را برای خود محفوظ می‌پندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2021
کاخ سفید: بایدن حق پاسخگویی به اقدامات روسیه را برای خود محفوظ می‌پندارد

وی با بیان اینکه ممکن است چالش‌های ما با روسیه متفاوت‌تر از چین باشد، خاطرنشان کرد:«اما به همان اندازه این چالش نیز اهمیت دارد زیرا ما نمی‌توانیم به دوران جنگ سرد بازگردیم.رقابت نباید تعامل در مورد موضوعاتی را که موجب نگرانی همه ما است، منتفی کند».

جو بایدن در بخشی از سخنانش گفت که چهار سال گذشته آزمونی برای روابط واشنگتن با متحدان اروپایی اش بوده است. او با این حال تاکید کرد که کشورش مصمم به همکاری تنگاتنگ با قدرت های اروپایی است.

وی خطر گسترش سلاح اتمی را هم نیازمند دیپلماسی، دقت و همکاری دانست و تصریح کرد: ما باید با شفاف سازی و تعامل خطر ناشی از درک نادرست و اشتباه استراتژیک را کاهش دهیم. به همین دلیل است که آمریکا و روسیه پیمان استارت جدید را تمدید کردند.

گفتنی است، اینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ و پس از اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا گفت: چین و روسیه تلاش می کنند نقشه های (جغرافیای سیاسی) بین المللی را به سود خودشان تغییر دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسکو و پکن درحال تغییر نقشه های بین المللی به سود خود هستند، گفت: صعود چین پیامدهایی برای امنیت (اعضای) سازمان پیمان آتلانتیک شمالی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала