تاخیر خروج نیروهای امریکا از افغانستان به روند صلح کمک می کند

© AP Photo / Rahmat Gulاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
غنی: تأخیر خروج نیروهای امریکا از افغانستان به تسریع روند صلح کشور ما کمک می کند.

به گزارش اسپوتنیک، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان طی مصاحبه با تلویزیون خارجی گفت که تصمیم حفظ حضور نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان می تواند به تسریع روند حل و فصل صلح آمیز کشور کمک کند.

کنگره امریکا خواستار تاخیر در برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2021
کنگره امریکا خواستار تاخیر در برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان شد

وی گفت: "تصمیم ناتو برای به تعویق انداختن خروج نیروها از افغانستان، امکان تسریع در روند صلح، تشکیل صلح پایدار، عادلانه و پایدار را فراهم می کند."

غنی افزود که وی از ماهیت گفتگو میان افغانستان و دولت جو بایدن رئیس جمهور جدید ایالات متحده خوشحال است. رئیس جمهور گفت: "این گفتگو بر اساس علاقه، احترام و اعتماد متقابل صورت گرفته است. تصامیم دشواری وجود خواهد داشت و باید انتظار آنرا داشت".

پیش از این  جان کربی، سخنگوی دفاع ایالات متحده به خبرنگاران گفته بود که واشنگتن در مورد حضور نیروهای  امریکا و سایر کشورها در افغانستان تا اواسط سال 2021 تصمیم خواهد گرفت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، طی یک مکالمه تلیفونی با رئیس جمهور افغانستان، به تعهد واشنگتن در حمایت از حل و فصل صلح آمیز در این کشور اطمینان داد. غنی نیز به نوبه خود اطمینان داد که اگر ایالات متحده و متحدین اش به سرعت پشتیبانی امنیتی از کابل را متوقف کنند ، افغانستان مورد حمله بسیاری از گروه های تروریستی بین المللی قرار خواهد گرفت.

گروه كارشناسان به جو بایدن، رئیس جمهور امریكا، توصیه كردند كه خروج نیروها از افغانستان را به تعویق بیندازد، زیرا جنبش طالبان (ممنوع در روسیه) شرایط توافق نامه های قبلی را كه شرط عقب نشینی نیروهای امریكایی از افغانستان تا می 2021 بود ، برآورده نمی كند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала