لغو پروازهواپیما های بوئینگ 777 به علت نقص فنی موتورهای آن

© Photo / Public domain / 馬鱈作定 | バタラサクティ بوئینگ 777
 بوئینگ 777 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
شرکت بوئینگ توصیه نموده است که پس از حادثه کلرادو ، پرواز هواپیمای مدل 777 خود را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از آتش گرفتن موتور هواپیمای مدل 777 بوئینگ در ایالت کلرادو و در ماستریخت، پرواز با این نوع از جت بوئینگ موقتا متوقف شده است. شرکت یونایتد ایرلاینز نیز اعلام کرده که تا انجام بازرسی کامل، از پرواز با این هواپیما خودداری می‌کند.

هواپیمای مسافربری یونایتد ایرلایز آمریکا با 230 سرنشین، روز شنبه به وقت محلی، دقایقی پس از برخاستن از باند فرودگاه دنور به مقصد هونولولو، به‌دلیل نقص فنی و خرابی موتور سمت راست، مجبور به فرود اضطراری شد. در پی وقوع این حادثه تکه‌هایی از بدنه موتور هواپیمای بوئینگ 777 در نزدیکی خانه‌ها سقوط کرد.

بوئینگ هواپیمای بدسابقه 737 مکس تغییر نام داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2020
بوئینگ هواپیمای بدسابقه 737 مکس تغییر نام داد

شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز» پس از وقوع حادثه روز شنبه برای موتور هواپیمای مسافربری‌اش، در بیانیه‌ای اعلام کرد پروازهای این شرکت که قرار بود با هواپیمای بوئینگ 777 انجام شود، به طور موقت متوقف می‌شوند. یونایتد در ادامه گفت برای اطمینان از مطابقت این هواپیماها با استانداردها و بازگشت آن‌ها به سرویس، به گفت‌وگو با نهادهای نظارتی ایالات متحده ادامه خواهد داد.

بوئینگ پس از وقوع این حادثه اعلام کرده است که 69 فروند از این هواپیما هم اکنون فعال هستند و باید مورد بازرسی فنی کامل قرار گیرند.

پیشتر نیز هواپیمای بوئینگ 737 مکس به‌دلیل سقوط دو فروند طی کمتر از شش ماه، از سال 97 در حریم هوایی اروپا، آمریکا و دیگر کشورها از جمله، استرالیا، چین و اندونزی ممنوع شد.

آمریکا آبان ماه سال جاری ممنوعیت پرواز این هواپیما را لغو کرد و پس از آن کشورهای دیگر به این هواپیما اجازه پرواز دادند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала