نتایج یک مطالعه: دلفین ها شخصیتی شبیه به انسان دارند

© AFP 2023 / Valery Hacheنتایج یک مطالعه: دلفین ها شخصیتی شبیه به انسان دارند
نتایج یک مطالعه: دلفین ها شخصیتی شبیه به انسان دارند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دلفین‌ها دارای ویژگی‌های شخصیتی بسیار شبیه به انسان‌ها و دارای کنجکاوی و جامعه پذیری مشترک با ما هستند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان انگلیسی در پی یک مطالعه دریافتند که  ویژگی هالی شخصیتی دلفین ها شبیه انسان است. این ویژگی ها حتی در مواردی که رشد دلفین در شرایط کاملاً متفاوتی صورت گرفته باشد، می تواند ظاهر شود.

در نتیجه مطالعه ، که از سال 2012 آغاز شد ، متخصصان توانستند شباهت های قابل توجهی را نه تنها در چندین نشانه رفتاری ، بلکه در علائم شناختی نیز شناسایی کنند.

در ایتالیا دلفین مادر به خاطر نجات چوچه‌اش از ماهیگیران تشکر کرد. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2019
کلوپ ویدیو
تشکری جالب دلفین ماده از ماهیگیران + ویدئو

این یافته، محققان را به فکر فرو برد که این شباهت‌ها هنگامی که دلفین‌ها و انسان‌ها در زیستگاه‌های متفاوتی تکامل یافته‌اند، چگونه به وجود آمده است؟

اگر تصور کنیم که شخصیت فرد بر اساس پنج عامل اصلی (پذیرا بودن، وظیفه شناسی، برون گرایی، موافقت پذیری و روان‌رنجوری) بنا شده، پس دلفین پوزه بطری دارای 4 ویژگی از 5 ویژگی اصلی انسان است. علاوه بر این، مغز دلفین ها برای انجام عملکردهای مورد نیاز بدن بسیار بزرگتر از حد مورد نیاز است.

دانشمندان می‌گویند: دلفین‌ها مانند بسیاری از پستانداران بزرگ، دارای مغزی هستند که به طور قابل توجهی بزرگتر از آن چیزی است که بدن آنها برای عملکردهای اساسی بدن نیاز دارد. این مقدار اضافی از مغز در آنها اساساً توانایی آنها را در هوشمند بودن افزایش می‌دهد و گونه‌های هوشمند نیز اغلب بسیار کنجکاو هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала