امارات و قطر پس از 3.5 سال درگیری آشتی می کنند

© AFP 2023 / STRINGERامارات و قطر پس از 3.5 سال درگیری آشتی می کنند
امارات و قطر پس از 3.5 سال درگیری آشتی می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.02.2021
عضو شوید
هیئت های امارات و قطر اولین نشست دو جانبه خود را از زمان آغاز درگیری بین کشورهای عربی و دوحه در سال 2017 برگزار کردند تا در مورد امکان عادی سازی روابط دو کشور همسایه بحث کنند.

به گزارش اسپوتنیک، WAM خبرگزاری دولتی امارات خبر داده است که عربستان سعودی، امارات ، بحرین و مصر در ماه جنوری در اجلاس عربستان سعودی توافق کردند، روابطی را که در سال 2017 پس از اتهام قطر به حمایت از تروریزم قطع کرده بودند، حالا روابط دیپلماتیک، تجارتی و سیاحت را با کشور قطر بازیابی کنند.

جلوگیری ترامپ از حمله سعودی و امارات به قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.09.2017
جلوگیری ترامپ از حمله سعودی و امارات به قطر

به گفته این آژانس  در نشست کویت، هیئت های امارات و قطر "حفظ وحدت خلیج فارس، روی توسعه اقدامات مشترک در راستای منافع کشورهای شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس و آنها" و همچنین دستیابی به ثبات و رفاه در منطقه" بحث کردند.

هیئت های امارات و قطر از تلاش های عربستان سعودی برای سازماندهی آخرین اجلاس سران سلطنت های عربستان که منجر به اعلامیه الولا در مورد آشتی با قطر شد، تقدیر و تشکر کردند و از نواف الصباح امیر کویت برای تلاش های میانجیگری وی قدردانی نمودند.

پس از امضای این اعلامیه، ترافیک هوایی، زمینی و بحری بین قطر و چهار کشور از سر گرفته شد که بیش از 3.5 سال پیش قطع شده بود.

امارات متحده عربی، علیرغم آرزوی دیرینه عربستان سعودی برای پایان دادن به درگیری با قطر، تا همین اواخر به دلیل اختلاف نظر در مورد وقایع لیبیا، سوریه، یمن و اطراف ایران، و همچنین به دلیل رقابت در منطقه، یکی از مخالفین آشتی با قطر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала