پیشنهاد عجیب ترامپ به رهبر کوریای شمالی برای رساندن به خانه‌اش

© AP Photo / Evan Vucciپیشنهاد عجیب ترامپ به رهبر کوریای شمالی برای رساندن به خانه‌اش
پیشنهاد عجیب  ترامپ به رهبر کوریای شمالی برای رساندن به خانه‌اش - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین ایالات متحده پس از نشست با رهبر کوریای شمالی در هانوی، به وی پیشنهاد داد با هواپیمای خود او را تا "خانه‌اش" همراهی کند.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی CNN با استناد از یک کارمند اداره ریاست جمهوری سابق آمریکا نوشت: دونالد ترامپ،رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از نشست هانوی، بدون اینکه با مشاوران خود مشورت کند از  کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی خواست تا با هواپیمای شخصی رهبر آمریکا از ویتنام به کشورش پرواز کند. مشاوران ترامپ ازین پیشنهاد و تعارف غیر مترقبه رئیس جمهور وقت  "شوکه شدند".

خاطرنشان می شود که ترامپ این ژست تعارفی را  "خدمتی به دوست" دانست و خواست به كیم جونگ اون کمک كند تا زمان صرف شده برای بازگشت به خانه را به میزان قابل توجهی كاهش دهد.

کیم جونگ اون: آمریکا بزرگترین دشمن ماست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2021
کیم جونگ اون: آمریکا "بزرگترین دشمن" ماست

به گفته این منبع «ترامپ می‌دانست كه كیم پس از سفری چند روزه با قطار و از مسیر چین وارد هانوی شده است و به همین دلیل به او پیشنهاد داد که "اگر بخواهید می‌توانم شما را در عرض دو ساعت به خانه برسانم" اما کیم این پیشنهاد را قبول نکرد.

نشست دوم ترامپ با کیم جونگ اون در هانوی، ویتنام، طبق برنامه پیش نرفت. همزمان با شکست خوردن مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای کوریای شمالی، ترامپ فوراً ویتنام را ترک کرد و به مطبوعات گفت: گاهی اوقات فقط باید رفت.

ماه گذشته کیم جونگ-اون، رهبر کوریای شمالی بار دیگر ایالات متحده را «بزرگترین دشمن» خود نامید و اعلام کرد که سیاست واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ، صرف نظر از اینکه چه کسی در کاخ سفید در قدرت بوده، هرگز تغییر نکرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала