استفاده از دو ماسک همزمان برای ساکنان چک اجباری شد

© Fotolia / kaprikfotoاستفاده از ماسک همزمان برای ساکنان چک اجباری شد
استفاده از ماسک همزمان برای ساکنان چک اجباری شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.02.2021
عضو شوید
مقامات در جمهوری چک ساکنان این کشور را به جای یک ماسک، وادار به استفاده اجباری از دوماسک نموده اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت جمهوری چک، ساکنان این کشور را موظف ساخت که از 25 فبروری در مكان های شلوغ از دستگاه های تنفسی، یا نانوماسك یا دو ماسك پزشکی استفاده كنند.

یان بلاتنی، وزیر بهداشت چک اعلام کرد، که این اقدام به دلیل گسترش گونه جدید ویروس کرونای انگلیسی در کشور روی دست گرفته شده است.

به گفته وی این درخواست جدید مقامات که انجام آن برای شهرونندان الزامی اعلام شده، به ویژه در مورد مغازه ها، بیمارستان ها ، وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه ها اعمال خواهد شد. 

میلوس زمان رئیس جمهور چک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2021
رئیس جمهوری چک استفاده از Sputnik V را پذیرفت

بلاتنی گفت: "در همه این مکان ها، شهروندان باید همزمان از ماسک تنفسی نوع FFP2، یا نانوماسک یا دو ماسک پزشکی استفاده کنند."

به گفته وی ، کابینه هنوز موضوع پرداخت جبران پولی برای گروه های ضعیف اجتماعی را در نظر نگرفته است. اقتصاددانان تخمین می زنند که هزینه دستگاه تنفسی، که اکثر آنها یکبار مصرف هستند، می تواند برای یک خانواده چهار نفره 93 دالر در ماه باشد.

در جمهوری چک همچنان قانون منع رفت و آمد شبانه وجود دارد، رستوران ها و مراکز ورزشی و فرهنگی مانند مدارس هفته هاست که تعطیل شده اند.

در این کشور بیش از 10 میلیون نفری ، روزانه هشت هزار نفر به کرونا مبتلا می شوند.

در حالی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در اروپا هر روز افزایش می‌یابد، جمهوری چک در مرکز این قاره در موج جدید شیوع کرونا , رکورد جدیدی را از نظر تعداد مبتلایان ثبت کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала