کاخ سفید حملات هوایی آمریکا به سوریه را قانونی خواند

© Fotolia / Karen GrigoryanЗдание Белого дома в Вашингтоне за забором
Здание Белого дома в Вашингтоне за забором - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید ، گفت که حملات به سوریه قانونی بود. به گفته وی، این حملات به هدایت جوبایدن رئیس جمهور و برای محافظت از ارتش ایالات متحده انجام شد.

به گزارش اسپوتنیک، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی با  قانونی خواندن حمله  هوایی آمریکا به مناطقی در مرز عراق و سوریه گفت حملات در سوریه پیامی است مبنی بر اینکه بایدن برای محافظت از آمریکایی ها تلاش خواهد کرد.

وی گفت: حملات در سوریه برای کاهش خطر حملات بعدی ضروری بود.

 پنتاگون: آمریکا در حمله به سوریه از 2 فروند هواپیمای F-15 و 7 مهمات با هدایت دقیق استفاده کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
پنتاگون: آمریکا در حمله به سوریه از 2 فروند هواپیمای F-15 و 7 مهمات با هدایت دقیق استفاده کرد

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت که  این حمله «پیام روشنی» به «شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شرق سوریه» ارسال کرده است.

شایان ذکر است که ارتش آمریکا در شب 26 فبروری حملات هوایی را به خاک سوریه آغاز کرد. دستور حمله توسط رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن صادر شده بود. هدف ارتش آمریكا در این حملات زیرساختهای شبه نظامیان مورد حمایت ایران بود. در این حمله هوایی حداقل 17 نفر کشته شدند. پنتاگون توضیح داد كه این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه نمایندگان آمریكا و ائتلاف در عراق بوده است.

پیش از این وزارت خارجه روسیه حمله هوایی آمریکا به تأسیساتی در سوریه را محکوم کرد و واشنگتن را به احترام به حاکمیت سوریه فراخواند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده چند دقیقه قبل از حمله به روسیه درباره حمله هوایی علیه سوریه خبر داد و یادآور شد که این نوع هشدارها در زمان کوتاه "به درد بخور" نمی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала