بایدن از تغییر سیاست آمریکا در قبال عربستان سعودی سخن گفت

© AFP 2023 / Mohammed Al-Shaikh بایدن از تغییر سیاست آمریکا در قبال عربستان سعودی سخن گفت
بایدن از تغییر سیاست آمریکا در قبال   عربستان سعودی سخن گفت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
رئیس جمهور آمریكا در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی از تغییر سیاست ایالات متحده در قبال عربستان سعودی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Univision جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ی اظهار داشته که از روز دوشنبه، اول مارچ، آمریکا سیاست خود در برابر عربستان سعودی را تغییر می‌دهد.

بر این اساس، بایدن اعلام کرد: در تماس تلفنی با ملک سلمان، پادشاه عربستان (نه با شاهزاده) به وی خاطر نشان ساختم برای رابطه با ما باید نقض حقوق بشر در این کشور پایان یابد.

رئیس جمهور آمریکا تغییر سیاست‌های ریاض را نخستین پیش شرط برای رابطه با واشنگتن دانست. وی گفت: من به ملک سلمان تاکید کردم قوانین در حال تغییر بوده و ما قصد داریم تغییرات چشمگیری در این زمینه اعمال کنیم.

گفتنی است روز گذشته (26 فبروری)  ایالات متحده اعلام کرد که در رابطه به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی علیه 76 شهروند سعودی محدودیت صدور ویزا را اعمال کرده است.

آمریکا 76 مقام سعودی را تحریم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
آمریکا ده ها مقام سعودی را تحریم کرد

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که علیه 76 تن از شهروندان سعودی که گمان می‌رود اقدام به تهدید مخالفان حکومت در خارج از مرزهای این کشور کرده‌اند محدودیت‌هایی برای صدور روادید در نظر گرفته است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، محدودیت‌های صدور ویزا  شامل تعدادی مقام‌های ریاض، خانواده‌های آنها و تحریم گارد سلطنتی سعودی می‌شود، اما  قرار نیست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی شامل این تحریم شود.

  خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری 15 مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала