خواست سازمان ملل برای تحریم شاهزاده سعودی

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر خواست سازمان ملل برای تحریم شاهزاده سعودی
 خواست سازمان ملل برای تحریم شاهزاده سعودی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
عضو شوید
گزارشگر ویژه سازمان ملل در پی افشای نقش محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی خواستار تحریم ولیعهد سعودی شد.

به گزارش اسپوتنیک، «کالامارد» گزارشگر ویژه  سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضایی و عجولانه و خودسرانه، از ایالات متحده خواست تا دارایی‌‌های شخصی و فعالیت‌های بین‌المللی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را تحت تحریم قرار دهد.

کالامارد تاکید کرد، واشنگتن نباید در برابر شکایت‌های قضایی به محمد بن سلمان مصونیت بدهد.

ریاض گزارش آمریکا در مورد قتل خاشقجی را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.02.2021
ریاض گزارش آمریکا در مورد قتل خاشقجی را رد کرد

وی همچنین از دولت عربستان سعودی خواست تا سرنوشت جسد «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول را فاش کند.

این درخواست گزارشگر ویژه سازمان ملل در پی انتشار گزارش قتل خاشقجی توسط آمریکا و اثبات همدستی محمد بن سلمان در این جنایت مطرح شده است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز جمعه در گزارشی درباره ترور جمال خاشقجی اعلام کرد که محمد بن سلمان با «ربودن» یا «قتل» جمال خاشقجی در استانبول موافقت کرده بود.

خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می‌کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

آنکارا اعلام کرد همزمان با ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری 15 مقام امنیتی عربستان سعودی نیز با دو پرواز وارد استانبول شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала