بمباران یمن توسط جنگنده‌های سعودی

CC BY-SA 2.0 / Alan Wilson / Panavia Tornado IDS '7507'بمباران یمن توسط جنگنده‌های سعودی
بمباران یمن توسط جنگنده‌های سعودی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
عضو شوید
جنگنده‌های ائتلاف سعودی «الحدیده» یمن را بمباران کردند که در نتیجه آن چندین غیرنظامی جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره، جنگنده‌های متعلق به ائتلاف سعودی شهر «الربصه» در جنوب الحدیده را هدف شدیدترین حملات هوایی قرار دادند که در نتیجه آن 5 غیرنظامی جان باختند.

پیشتر، جنبش «انصارالله» یمن بیانیه‌ای در خصوص تداوم نقض آتش‌بس ولایت الحدیده توسط ائتلاف سعودی به رهبر عربستان، منتشر کرد.

در بیانیه این جنبش آمده است:عربستان سعودی و ائتلاف تحت رهبری آن در یمن همچنان به نقض گسترده آتش‌بس در ولایت الحدیده ادامه می‌دهند و تاکنون کوچک‌ترین پایبندی به این آتش‌بس نداشته‌اند.

در بیانیه همچنان آمده است: عربستان سعودی نه تنها ولایت الحدیده را هدف حملات هوایی گسترده قرار می‌دهد بلکه طیاره‌های جاسوسی آن نیز به صورت مداوم در حال پرواز بر فراز آسمان این ولایت هستند. این درحالی است که جامعه جهانی در قبال اقدامات سعودی‌ها سکوت پیشه می‌کند.

گفتنی است، از زمان برقراری آتش‌بس الحدیده در چارچوب توافق «استکهلم»، عربستان سعودی هیچ پایبندی به این آتش بس نداشته است. علیرغم اعتراضات گسترده یمنی‌ها به عدم پایبندی ریاض به آتش‌بس الحدیده اما سازمان ملل تاکنون هیچ اقدامی را برای متوقف ساختن تجاوزگری‌های سعودی انجام نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала