امریکا ولیعهد عربستان را تحریم نمی‌کند

© Andrea Izzottiامریکا ولیعهد عربستان را تحریم نمی‌کند
امریکا ولیعهد عربستان را تحریم نمی‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که این کشور راه ها بهتری را نسبت به تحریم ولیعهد عربستان سعودی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جن پسکی، سخنگوی کاخ سفید امروز یک‌شنبه (28، فبروی)، اعلام کرد، که ایالات متحده امریکا "راه ها بهتری" نسبت به تحریم محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دارد. بخاطر که او یکی از رهبران است.

ولیعهد عربستان طرح دستگیری و کشتن خاشقچی تایید کرده بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2021
عربستان مسئولیت بازداشت یا قتل خاشقچی را به دوش گرفت

در پخش زنده کانال تلویزیونی سی.ان.ان، به این سوال پرداخت که چرا ایالات متحده می تواند تحریم‌ها را علیه چهره‌های سعودی اعمال کند اما علیه ولیعهد این کشور خیر، در حالی که او به اساس گزارش اطلاعاتی امریکا درخواست کشتن جمال خاشقجی خبرنگار سعودی را کرده بود.

او گفت: "از نظر تاریخی، حتی در این اواخر، هم در زمان حاکمیت دموکرات‌ها و هم در زمان جمهوری‌خواه ‌ها، هیچ تحریم علیه رهبران دولت‌های خارجی بخاطر داشتن روابط دیپلماسی و حتی در صورت نداشتن روابط دیپلماتیک اعمال نشده است".

او افزود: "ما معتقدیم، که روش های مفیدتری برای جلوگیری از چنین اتفاقات به جای توقف دادن کار با عربستان سعودی، جای که منافع ملی امریکا وجود دارد. این دیپلماسی‌تر به نظر می‌رسد".

سخنگوی کاخ سفید افزود: "ما هیچ کار محرمانه ای انجام نداده ایم و به روشنی گفته ایم که آن ها را در عرصه جهانی وادار به پاسخگویی خواهیم کرد، حتی ممکن است از طریق اقدامات مستقیم این کار را انجام دهیم."

پیشتر دفتر اطلاعات ملی امریکا گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی عملیات ربودن و یا قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی را تایید کرده است. امریکا پس از انتشار این گزارش از اعمال محدودیت ورود به این کشور برای 70 تبعه عربستان و توقیف اموال شماری از مقامات این کشور خبر داد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که ستون نویس روزنامه امریکایی "واشنگتن پست" و ساکن امریکا بود، 2 اکتوبر سال گذشته برای انجام برخی امور اداری به سرکنسولگری عربستان سعودی در استانبول رفت و پس از آن دیگر دیده نشد. براساس اعلام دادستانی ترکیه، قتل این روزنامه نگار با برنامه ریزی قبلی بوده است. پولیس ترکیه هرگز نتوانست جسد وی را پیدا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала